doorslapen

Mijn zoontje van bijna 4 maanden (16 weken) is s'nachts elk uur anderhalf uur wakker. Hij krijgt om 18.00 uur een fles en valt dan heerlijk in slaap. We laten hem dan slapen tot hij vanzelf komt voor zijn "laatste"fles en dit is eigenlijk altijd rond 24.00 uur. (dus slaapt dan ongeveer 5.5 uur achter elkaar). Na deze fles wordt hij om het uur anderhalf uur wakker totdat we rond 5 of 6 uur zijn "eerste"fles weer geven. Het is erg vermoeiend voor zowel hem als pappa en mamma. Wie heeft er tips om te zorgen dat hij langer doorslaapt na de fles van 24.00 uur???? Fles eerder geven ongeveer om 22.00 uur? De fles van 18.00 uur later geven?? Hem laten huilen s'nachts??? We weten het niet meer.
PS mijn zoontje heeft een koemelkeiwit allergie en een reflux dus hij heeft pepti1 met nutriton (wat de voeding al indikt dus indikken van voeding is volgens ons geen optie meer)
 
Beste moeder,

Mijn ervaring is, je kindje rond een uur of   22.00 - 22.30 wakker maken en het flesje geven. Zodra je kindje namelijk langer dan 5 uur achtereen slaapt zit het al in een redelijk diepe slaap. Nu beperk je de tijd en heb je kans dat de kleine na het laatste flesje het tot een uur of 6.00 - 7.00 red en gelijk na het flesje weer in slaap valt.

Succes

MammvanEmma
 
Hoi

Ik ben het geheel met mijn voorgangster eens. Als hij al vanaf 18.00 slaapt heeft hij al een behoorlijke ruk gemaakt. Kun je niet die tijd van 18.00 verschuiven naar 19.00 uur? Het klinkt makkelijk dat weet ik hoor, als een kind moe is wil hij slapen. Maar misschien als je hem tegen zevenen in bed weet te krijgen en dan rond 21.30 de laatste fles? En dan in die fles rijstebloem doen? Dat mag vanaf 4 maanden.
Maar misschien dat je dus iets kunt schuiven met zijn slaapjes rond einde middag en die van 18.00 uur?

Succes!
Brendebol
 
Terug
Bovenaan