doorslapen

Best mama's,

Mijn dochtertje van 12 weken lukt het maar niet om door te slapen. Ze krijgt om 11.00 uur haar laatste voeding. Hier moeten we haar voor wakker maken én dan drinkt ze vaak ook haar fles niet helemaal leeg. Dit omdat ze in slaap valt. Om 5.00 uur meldt ze zich dan weer. Erg lastig als ze om 7.00 uur haar volgende voeding krijgt. Dit wil ik graag zo houden omdat anders de rest van haar dagschema in de war komt. Heeft iemand tips om die ca. 2 uur te overbruggen? Oja, een speentje helpt niet afdoende. Ze pakt 'm wel maar spuugt 'm al snel weer uit. Ik las overigens dat een aantal moeders een extra schepje voeding bij de laatste fles doen. Helpt dit echt??

Alvast bedankt!
Esther

Hoi Esch,

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij vonden wij 6 uur achter elkaar slapen doorslapen.   12 weken is ook wel wat vroeg om al met bijvoeding ( bv rijstebloem) te beginnen. dat mag vanaf 4 maanden.

ik denk dat je je dochtertje het beste haar eigen schema aan kan laten geven, en niet op de klok moet voeden. Dus om 5 uur gewoon een flesje geven. En dan niet om 7 uur weer, maar bv om 10 uur . Mijn ervaring was dat na de ochtendvoeding ( bv om 5 uur) er nog een slukje nacht volgde. Dus dat mijn zoontje langer sliep tussen de eerste en de tweede voeding van dan tussen de tweede en de derde.

Ik probeerde altijd om 6 voedingen per dag te geven, soms werden het er 7.

succes!
Amanda

Hoi

Bedankt voor je snelle reactie. Zit zeker iets in wat je zegt maar bijkomstigheid is dat ze om 5 uur niet echt 'schreeuwt' om voeding maar jengelt, dan weer stil is, aanstalte lijkt te maken om te gaan huilen en dan toch weer wegvalt. Ik vind het dus best moeilijk wat ik moet doen. Haar laten liggen en rekken? En als ik haar dan voed heeft ze aan ca 90 cc genoeg terwijl ze flesjes krijgt van 180 cc. (die gaan overdag met gemak op). Maar goed, misschien moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben. Ze is 4 weken te vroeg geboren en was maar 2350 gram dus wellicht zit ze nog steeds in de inhaalmodus ;-))

Doei!

Hoi Esther,

Je dochtertje is heel hard op weg naar het doorslapen. Toen Kevin rond 10 weken was, werd hij ook steeds om 5 uur wakker. Ik rekte dat met een speentje. Pas als ik 3 keer mijn bed uit moet voor het speentje maak ik een klein flesje klaar : 60 cc. Dan voed ik hem weer om 7 uur. Wat vele hier zeggen "ik voed op de klok"  maar het werkt prima voor mijn kind.

Wat je ook kunt doen, rekken met de speen tot 5.30 / 6.00 dan begin je een uurder de dag: 6 uur/ 10 uur/ 14 uur/ 18 uur en 22 uur. Je zult merken, langzaam bij beetje ga je naar 7 uur.

Extra schepje bij dezelfde hoeveelheid water mag idd niet. Wel extra water, ongeveer 10-20 cc.

Succes! en een goed nachtrust gewenst!

Liefs, Loekie & Kevin 4 maanden

Hoi,

Je zegt dat hij om 5 uur aan 90 cc genoeg heeft... waarom geeft je hem dan niet om 7 uur weer 90 cc, dan krijgt hij niet teveel en kun je je dagschema nog aanhouden.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan