Doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje is nu twee maanden oud. Hij slaapt naar mijn gevoel maar heel weinig overdag:

ik voed hem een half uurtje
drie kwartier wakker om te spelen
bij eerste gaap leg ik hem dan in bed (of na wat meer gaapjes, maar als hij moe is)
dan huilt hij wat, maar valt op zich wel in slaap
na tien minuten, half uur of max een uur wordt hij weer wakker

Hij wil dan nog wel op schoot in slaap storten, maar in zijn bedje Ho maar!
Soms is hij tegen de volgende voeding aan te moe om goed te drinken. Ik heb hem ook al een paar keer laten huilen, maar dit helpt echt niet. Ik heb hem ingebakerd, maar ook dit werkt niet. Ik snap niet waar hij wakker van wordt als het geen honger is. Ik denk soms dat het komt door de zuigbehoefte. Hij wil absoluut geen speen en heeft zijn eigen duim nog niet gevonden. Ik kan toch moeilijk hele uren met mijn pink in zijn mond zitten??

's Nachts komt hij nog steeds elke drie à vier uur voor de voeding (ik geef borstvoeding). Wanneer wordt dat langer? En hoe kan ik dat bevorderen?

Heeft iemand enig idee waar hij wakker van kan worden en hoe ik hem kan leren door te slapen? Of is hij gewoon nog te klein? Of past dit gewoon bij mijn kind?? Ik heb geen idee!

hoi,
Heeft je baby altijd zo kort geslapen of is het iets van de laatste tijd? Het kan best een fase zijn. Mijn dochter heeft het ook een tijdje gedaan en dat ging vanzelf weer over.

Wat betreft doorslapen kan ik je geen tips of hoopvolle woorden geven. Mijn eerste dochter sliep pas met 10 maanden door en mijn 2e is nu bijna 6 maanden en komt ook nog 's nachts, soms 1 keer (de laatste 2 nachten! wat een heerlijkheid!!), meestal 2 keer en een enkele keer zelfs 3 keer. Ik geloof niet dat ik te weinig voeding ofzo heb, ze groeit als kool en is voor de rest een hele tevreden baby. Ik denk dat je gewoon een beetje mazzel moet hebben. De tip die ik meestal zelf krijg is kolven en de laatste fles met rijstmeel geven maar ik heb zo'n hekel aan kolven dat ik daar geen zin in heb, dan maar even wakker worden.

En dat speentje: pakten mijn dochter pas met een maand of 3. dat scheelt inderdaad wel wat. Dus blijven proberen. Je krijgt je pink nog wel terug.

gr. Anne

Hoi

Mijn dochter is nu 15 weken en wordt nog minimaal 2 keer per nacht wakker. het hoort er toch een beetje bij. Ook zei heeft vanaf het begin met zeer weinig slaap gekunt overdag. vaak in totaal maar een uurtje, verdeelt over 3 slaapjes. Nu heb ik echt vaste voedingstijden, en vaste bedtijden, en het gaat iets beter. Meestal ga ik op haar kamer in een stoel zitten met haar, om haar in slaap te krijgen. dan leg ik haar terug in haar eigen bedje. Meestal slaapt ze dan een poosje.

veel succes.

groetjes grietje

Hoi
mijn zoontje sliep pas door met 16 wk of zo,hij kreeg al pap in laatste fles dus daar kon het niet aan liggen,en na veel uit porberen uit zoeken,bleek dat hij wakker werd van een natte luier.hij plaste zoveel snachts,en kwam daardoor weer moeilijk in slaap.wat we hebben gedaan is:een grotere maar pamper voor snachts en daarin 2 of 3 velletjes inlegluiers te bestellen via baby walz .nl en sindsdien slaapt ie door,word hij iets eerder wakker hup tut erin en dan slaapt hij gerust nog een uurtje verder.hoop dat je hier wat aan hebt.gr wendy

hoi hoi,
Mijn zoontje is nu ook 8 weken oud, en ik geef hem ook bv,  hij komt overdag ook nog om de drie uur, wat ik best vermoeiend vind...
Ik herken je "problemen" direct mijn zoontje is net zo, hij slaapt overdag ook weinig, maar huilt dan wel veel, met gevolg moe enz.
Wat bij mij een beetje heeft geholpen, was hem leggen in de kinderwagenbak in de woonkamer. In zijn bedje op zijn kamertje wilde hij ook niet slapen, en lag hij alleen maar te huilen, in de kinderwagenbak in de woonkamer slaapt hij vaker ook al doet hij hazenslaapjes en is hij rustiger. Ik denk dat hij gevoelsmatig niet alleen wil zijn, maar of dat ook zo is?

Wat betreft het speentje, babytjes die bv krijgen, leggen bij het zuigreflex hun tongetje over de onderkaak   heen, om bij het drinken aan de borst de tepel te beschermen tegen het zuigen, als je een speentje geeft, word het tongetje naar achteren geduwd.
Als het babytje dan wil gaan zuigen, omdat hij iets in zijn mond voelt, gaat in een reflex die tong naar voren waardoor hij het speentje eruit duwt. Zuig zelf maar eens op het speentje dan voel je wat ik bedoel.
Wij hebben met  5 weken het speentje gegeven en deze iedere keer in het begin vastgehouden, zodat hij deze er niet uit kon duwen. Nu pakt hij hem wel, maar spuugt hem  soms nog wel  uit, maar ja, ik loop liever heen en weer en dat hij sneller slaapt en minder huilt als al dat gehuil en een hele moeie baby.

Daniël kwam ook steeds snachts nog om de drie uur, maar toen ben ik begonnen met de laatste voeding (22:00) af te kolven en dit aan te vullen met bijvoeding (nutrilon hyp) Op advies van cb. Hij is inmiddels 5 kilo, dus nu schommel ik tussen de 150/180cc. Dit geven we in een flesje van tommee tippee, verkrijgbaar bij de etos. Een kleine fles 150 cc is
€ 4.95 en een grote fles is €6.95. Deze fles creërt het bv gevoel na, en mn zoontje drinkt eruit zonder enige problemen.
Nu slaapt hij door tot half 5, en dat betekent dat ik van kw v 11 tot half 5 in ieder geval een heerlijk tukje kan doen, was anders namelijk zo ontzettend moe, en dat gaat nu beter.
Overleg het eens met het cb...

Ik wens je veel succes en hopelijk heb je er wat aan, vind het zelf wel fijn om te horen dat ik niet de  enige ben.
groetjes marina

Hey Mickeymike, hier mama van een slaapmonster, haha.... die slaapt overdag ook nog veel. Maar herken je verhaal wel van mijn andere kinderen. Waarom probeer je hem niet te voeden op verzoek? Je schrijft dat ie zo onrustig is dat ie tegen de volgende voeding aan te moe is om te drinken.
Mijn dochter komt overdag soms om de 2 uur, ja, wel veel, maar dat maakt wel dat ze in ieder geval geen honger heeft. Dat vind ik het mooie van borstvoeding, dat het zichzelf allemaal regelt (als het goed is). En misschien valt ie dan wat sneller in slaap daarna?
Hoe lang slaapt ie na een badje? Langer?
Of misschien is het een kindje dat helemaal niets wil missen????
Succes ermee, hoop dat hij snel gaat doorslapen, dat scheelt al veel.

hey.

mijn dochtertje is nu bijna 3 maandjes.
sinds een week of 2 is ze ook heel veel wakker.
eigenlijk herken ik je verhaal volkomen.
veel spelen, niet naar bed maar wel bij mama in slaap willen vallen.
volgens het cb is dit normaal. ze worden ouders, ontdekken veel meer en willen nog meer ontdekken.
ik vind het wel gezellig dat ze zo vaak wakker is.
ze is zo zoet, vermaakt zich zelf heel goed en huilt ( gelukkig) bijna niet.
toen zij 5 weken was, ben ik gestopt met bv. bij 6 weken sliep ze door!
of het nou toeval was, of dat het komt omdat ze nu fles krijgt weet ik niet maar vind het heerlijk nu ik er snachts niet meer uit hoef.
laatste voeding krijgt half 12 en de eerste dan weer om 7.15 uur.

succes ermee

liefs, do

Hoi

Ik herken dit verhaal van mijn eerste kindje.
Nu kreeg ze wel flesvoeding maar na 2 maanden zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby's en na 1 week was het helemaal over en sliep ze na een poosje tot aan de volgende fles.

Krijgt ze wel genoeg voeding?

Onze zoon, nu 6 1/2 week, begon zich net zo te gedragen. En nu wat wijzer, direct overgestapt op voor de helft voeding voor hongerige baby's en het gaat super. Ook al is hij wakker, hij is rustig.
En niet idd met die eeuwige pink in die mondjes.

Tessa

Terug
Bovenaan