doorslapen

Hallo iedreen,

Op 19 februari ben ik bevallen van onze flinke zoon, Par. 't Is een echt schatje. Af en toe wel wat last van krampjes maar ja, de dokter zegt dat hij hier gewoob door moet. Wel erg om aan te zien natuurlijk!
Verder slaapt hij goed en deze nacht heeft hij zelfs doorgeslapen tot 8u 's morgens. Zalig!
Nu is alleen mijn vraag of ik hem dan in de dag meer wakker moet houden?
Gisteren was hij bijna de ganse dag wakker en daarom denk ik dat het misschien daardoor is dat hij zo goed geslapen heeft. Weet iemand hier meer over?
 
eerst gefeliciteerd met de geboorte van Par.
het mag niet meer dan 4uurtjes tussen de voedingen want je babay is nu wat jong en heeft voeding nodig.snachts kan geen probleem als hij doorslaapt dan hoef niet wakker maken.ik heb een zoontje van 3manden en geef bv.sorry ik schrijf niet goed maar probeer je een beetje te helpen.
succes.
 
wat een onzin zegggg, je gaat je kindje toch niet wakker maken voor voedingggg( hoe stom ben je dan) als ie doorslaap is ie daar aan toe en moet je hem lekker door laten slapen, trouwens meestal werk dat niet wakker houden( bij mij niet in ieder geval) dan stort ze zich zo op me arm. volgens mijn heb je gewoon marzel( nou al doorslapen) nee hoor lekker laten gaan zo voel jij je ook beter( als je snachts er niet uit hoef)
 
Mijn zoontje sliep vanaf de tweede week al door ongelofelijk he. Hij komt overdag over de drie uur en dan de volgende ochtend om 5 uur. Nu komt hij om de 4.5 uur overdag en ik zit nu op 5-6 voedingen. Groetjes, Jeannette en Thomas 6 wk
 
Het is juist niet zo dat je kind 's nachts beter slaapt als hij overdag langer wakker is. Hoe beter hij overdag slaapt, hoe uitgeruster hij naar bed gaat 's avonds en dan dus ook beter slaapt. Ik dacht ook dat het andersom was, maar mijn dochter was rond de 3 maanden soms meerdere keren per nacht wakker, terwijl ze overdag ook al slecht sliep. Dus overdag ook lekker laten slapen!!
De cb-verpleegkundige vergeleek het met onszelf: als we overdag erg druk zijn geweest kunnen we ook 's avonds moeilijker in slaap komen.
Succes!
 
Ik ben 17 februari bevallen van een gezonde zoon en hij slaapt sinds anderhalve week goed door
eerst liet ik hem zelf komen voor de voeding en dat werkte niet.
ik maak hem om de vier uur wakker en nu heeft hij een ritme en slaapt nu s;nacht ook lekker door van 23.30 tot 07.30 ,08.00 en dat is heerlijk
En ik houd het overdag na zijn voeding altijd nog een half uur , een uur in zijn box liggen en dan is hij lekker bezig.
Succes ermee
 
In december ben ik bevallen van een dochter. Na een week of 2 / 3 sliep ze 's nachts al door. Dat is helemaal geen probleem. Als je overdacht maar het maximum van ongeveer 4 uur tussen een voeding houdt. Ik hou zelf een vrij strak schema aan. Om 07.00 uur krijgt ze de eerste voeding, dan om 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en de laatste om +/- 22.30 uur. Na de voeding gaat ze nog een half uur tot een uurtje in de box of speel ik zelf met haar. Daarna gaat ze weer naar bed. Meestal geeft ze rond die tijd zelf al aan dat ze moe is.

Mijn advies is om structuur in zijn dag aan te brengen en zeker niet wakker houden! En 's nachts wakker maken voor een voeding zou ik niet doen als hij zelf niet komt, maar overdag juist wel. Ben zelf nogal voor het ouderwetse "reinheid, rust en regelmaat" en vooral voor de laatste twee. Dat geeft structuur aan zijn en jóu leven!

Heel veel succes.
 
Terug
Bovenaan