Doorslapen.

Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden. Het ging een tijdje goed 'snachts maar de laatste weken komt hij weer 'snachts, hij heeft dan geen honger, ik geef hem dan zijn speentje en meestal slaapt hij dan wel weer een uurtje en dan is hij er weer. Overdag slaapt hij alleen tussen de middag twee uurtjes, en tussen 18.30 en 19.00 gaat hij naar bed en om 23.00 krijgt hij zijn laatste fles. Het gaat me een beetje opbreken die nachten want soms is hij er elk uur en dan ben je toch wakker. Ik heb al geprobeerd hem te laten huilen maar dat is geen optie, hij krijst alles bij elkaar met als gevolg dat hij helemaal niet meer wil slapen. Wie heeft de gouden tip voor mij?????
 
Hoi heb niet de gouden tip voor je. Maar je moet ff naar je zoontje kijken is hij op het moment bezig met een ontwikkeling, rollen, tanden of iets anders. Daar kunnen ze heel onrustig van zijn.
Of is hij misschien wat ziekjes of verkouden, Word hij wakker omdat het eerder licht word?

Of zit hij te vol na de fles van 23.00 of heeft hij misschien toch honger.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi,
En ik kan eraan toevoegen (uit eigen ervaring) dat het niet zo veel zin heeft om hem te laten huilen. Mijn zoontje is nu 9 maanden en is pas rond de 6 maanden redelijk gaan slapen. Ik heb hem in de nachten altijd gevoed want dat was het enige dat goed werkte. Dan sliep hij weer 3 uur door. Maar als ik hem liet huilen dan werd het van kwaad tot erger en ging hij helemaal niet meer slapen. Toen hij 6 maanden was ben ik hem om 23.00 uur de fles gaan geven met afgekolfde melk. Ik had dan 200cc melk. En daar deed ik 3 scheppen rijstebloem bij. En sindsdiesn slaapt hij door. Blijkbaar valt de rijstebloem zwaar. Ruben is nu 9 maanden en hij slaapt nog steeds door (behalve als hij ziek is, of tandjes krijgt...). Ik ben nu een maand gestopt met het geven van borstvoeding. Maar ik geef nog steeds een fles melk om 23.00 uur met rijstebloem (200cc nog steeds). Dat gaat erin als koek en hij slaapt goed door. Misschien helpt dat bij jou ook!
Succes!!

groetjes
Esther
 
Misschien kun je proberen hem wat moe te maken 's avonds en dan wat later in bed doen dan 19.00 uur?

Mijn zoontje van bijna 3 maanden slaapt van 21.00 uur tot 23.00 uur dan de laatste fles en hij slaapt tot een uurtje of 07.00 uur door.

succes
 
ook mijn dochter heeft dit stadium gehad,, sliep gewoon door vanaf 3 maanden en met 5,5 maand kwam ze weer ook om het uur pffffff,, heb toen een tip gekregen van iemand om dentinox te gaan gebruiken( voor doorkomende tandjes) dat was het probleem dachten wij,, daarna ging het weer goed( in de tussentijd waren er dan ook echt tandjes doorgekomen)maar toch komt ze nu nog af en toe meestal gaat het 2 weken goed 19.00 tot 7.00 en daarna begint het weer. eerst wordt ze avonds wakker,, dan geleidelijk aan snachts,, en dan weer sochtends vroeg 5.00 .. en ja het breek verschrikkelijk op daarom laat ik haar weleens een nachtje huilen en dan is het ook meteen weer over. maar een gouden tip heb ik dus ook niet,, en wat het is? zei is inmiddels al weer 9,5 maand. ik hoop in ieder geval dat het snel over gaat voor je.
 
Terug
Bovenaan