Doorslapen

ben helemaal kapot en op aan het worden. Vanaf 14 weken begon ons zoontje door te slapen, en werd soms nog 1 keertje wakker. Speentje erin en klaar. Ik dacht dat gaat vanzelf over. Maar het wordt juist erger, de laatste 3 weken begint hij steeds vaker 's nachts te huilen en moet ik de speen erin doen. Er is niks aan de hand, soms huilt hij ook in zijn slaap, geen volle luier of te koud/warm. Wat is dit? en wat kan ik eraan doen? Voor ik er zelf onderdoor aan ga!!!!

 
Hoi,

Ik herken dit helemaal! Ons zoontje heeft er ook last van gehad, met ongeveer 18 weken. Het werd van kwaad tot erger en op een gegeven moment hebben we besloten de speen niet meer terug te doen en hem eventjes te laten huilen. De eerste nachten waren het ergst. Soms tot 3 x toe huilen en soms wel een uur lang. Maar van lieverlee werd het minder en duurde de huiltjes steeds korter. Ik ging er wel iedere keer naar toe om even een kus te geven en over zijn bolletje te wrijven, maar ik haalde hem er niet uit! Uiteindelijk kwamen er weer nachten dat het weer beter ging en die wisselden zich af met nachten dat het weer minder ging. Alles bij elkaar heeft het toch wel 3-4 weken geduurd, maar inmiddels gaat het weer helemaal goed en slaapt hij van 's avonds acht tot 's ochtends zeven. Ik vond het heel erg moeilijk hoor om hem te laten huilen maar ik zag op dat moment geen andere oplossing. Kon toch moeilijk heel de nacht bij zijn bed gaan zitten om de hele tijd de speen terug te stoppen?!
Ik denk dat het ook te maken heeft met een 'sprong' in de ontwikkeling waardoor ze 's nachts wat onrustiger zijn. Met een week of 22 gaat het dan ook weer beter.

In ieder geval sterkte ermee!

Groetjes,
Rianne
 
Wij hebben het ook gehad bij ongeveer 4 maanden. Ik gaf nog borstvoeding en achteraf bleek dat onze dochter gewoon te weinig voeding kreeg en daardoor 's-nachts vaak wakker werd. Overdag was ze veel te snel afgeleid en had niet veel interesse in de voeding, dus dachten wij dat ze genoeg had gehad. we hebben haar even flink bijgevoed en sindsdien slaapt ze elke nacht als een roosje. Ze is nu bijna 10 maanden en slaapt altijd 12 uren per nacht.
 
Probeer van het speentje af te komen! Het klopt wat Rianne zegt, anders zal hij nooit doorslapen omdat hij constant dat ding zoekt.
Wij zijn er nooit mee begonnen, alleen in de maxi-cosi in de auto en dat duurde gelukkig niet lang. Na 10 minuten spuugden ze hem uit en wilden hem niet meer, dusss, weg met het kreng.

Als een kindje in z'n slaap huilt is hij vaak aan het dromen, ga er dan niet naartoe, want als hij wakker wordt begint hij pas echt te schreeuwen. Normaal gesproken wordt hij vanzelf stil. Kinderen verwerken 's nachts wat ze overdag allemaal hebben meegemaakt. Wij praten vaak in onze slaap, maar dit kunnen baby's natuurlijk nog niet en die huilen dus.
Is bij ons hetzelfde, we wachten altijd een paar minuten af voordat we naar binnengaan. Als hij droomt is hij binnen 5 minuten weer stil, begint hij harder te schreeuwen en langer weten we dat hij wakker is en gaan we hem even troosten. Dit werkt bij ons heel goed. Het komt gelukkig niet vaak voor!

Ik zou zeggen probeer het eens uit.
Veel succes!
 
Hoi,

hier precies hetzelfde gehad! Ik ben gewoon een flesje gaan geven snachts en dat werkte prima. Blijkbaar had ze honger. Aan het eind van de fles was ze vaak weer in diepe rust. De behoefte aan het extra flesje verdween vanzelf weer. Ze is nu bijna 6 maanden en slaapt als een roosje van half 10 's avonds tot half 8 's ochtends. 's avonds doe ik overigens wel nutrix in de fles.
Laten huilen werkte bij ons niet, daar werd ze alleen maar onrustig van en wij ook....
 
Terug
Bovenaan