doorslapen?!

Hallo,
Iki heb een zoontje van 7 maanden oud, Timo. Vanaf zijn geboorte slaapt hij 's avonds heel gemakkelijk in (ik leg hem in bed en hij gata slapen). Wel is hij 's nachts nog regelmatig wakker. Eerst alleen even voor een speentje en een aai over zijn bol, dan sliep hij weer door. De laatste tijd wordt hij echter om een uur of 3 wakker en gaat dan met veel geluid liggen kletsen tegen zichzelf, soms wel een uur (of langer).
Ik zou heel graag willen dat hij door ging slapen (wie niet...). hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips voor mij? of moet ik gewoon geduld hebben en komt dat doorslapen vanzelf?
groetjes
 
Geeft toch helemaal niks? Zolang hij niet huilt, zou ik me daar niet druk over maken.
Ik hoor mijn zoon van 13 maanden ook wel eens bezig 's nachts, maar het is alleen maar fijn dat hij dan niet bang wordt of gaat mopperen.
 
nee, geeft voor hem ook niks, hij slaapt het overdag wel weer bij. Maar ik werk 26u per week en lig nu dus 's nachts wakker omdat hij zo'n herrie heeft. is op zich geen ramp, maar als iemand tips heeft waardoor het anders kan, dan graag!
 
Hai!

Mijn dochtertje van 4,5 mnd doet dit ook.... Heel vervelend, want je wordt wel iedere keer wakker!
Meestal lukt het om haar wweer stil verder te laten slapen, door er snel met een speentje bij te zijn... Als niets lukt, leggen we haar bij ons op bed, tussen ons in. Ze wordt dan erg rustig, en zodoende kunnen we alledrie weer inslapen.
't Is vast eenperiode, en ik hou me staande met de gedachte dat het iedere nacht voorbij kan zijn.

ps; Wél valt het me op dat het vooral na 'drukke' dagen erger is.
 
Hoi,

Slaapt jullie zoontje nog bij jullie op de kamer? Dan vrees ik dadt er weinig tegen te doen is. Mijn zoontje is 9 maanden oud, heeft al vanaf een maannd of 4 `s nachts liggen brabbelen in bed, en doet dit nu nog. Gelukkig hadden wij de mogelijkheid om hem op een apart kamertje te leggen, deur op een kiertje en onze deur open dan hoorden we zo goed als niks van het gebrabbel. Als hij echt huilde werden we gelukkig wel wakker.
 
onze dochter van 4 maanden valt vaak na een minuut of 20 babbelen vanzelf weer in. Doet ze dit niet en is 1 van ons wakker dan gaan we naar haar toe vertellen haar dat het nacht is en vragen we haar of ze ajb haar mond wil houden en weer te gaan slapen. Spelen mag morgen weer..
Wonder boven wonder helpt dit echt!

Groet..Babette
 
Terug
Bovenaan