Doorslapen

Mijn zoontje sliep vanaf een week of 7 's nachts door. Vanaf dat hij vier maanden is, krijgt hij 's avonds rond een uur of zeven een papfles. Hierop sliep hij door tot 08.00/08.30 uur. Maar sinds hij twee weken geleden ziek is geweest, slaapt hij nog maar tot 06.00 uur. Hij ligt dan nog wel een half uurtje te kletsen, maar vervolgens wil hij zijn fles. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en hoe ik het weer iets kan verplaatsen, naar half acht ofzo. Ik heb al geprobeerd om hem een vollere fles te geven of een extra schep pap, maar dat werkt niet. Later naar bed is ook niet echt een optie, want hij is om 19.00 uur echt vreselijk moe. Alvast bedankt voor de tips.
 
Hoi Micha,

Je zou kunnen proberen om steeds een kwartiertje later zijn flesje te geven, zodat hij weer went aan zijn gewone ontbijttijd. Misschien dat hij eerst protesteert, maar dat is een kwestie van uitproberen. Succes, groetjes Tess
 
Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad dat hij tot voor kort zulke geweldige nachten maakte. Helaas hoort het er volgens mij gewoon bij dat ze soms een periode korter slapen en dan weer wat langer. Er zullen genoeg ouders zijn die die lange nachten nooit gekend hebben en bij wie de dag om 6 of 7 uur toch echt weer begint. Succes ermee!
 
Vraagje, wat versta jij onder een papfles want mijn dochter sliep vanaf 9 wk door en nu (6mnd) sinds anderhalve maand komt ze twee a drie keer per nacht.
DUs misschien moet ik haar ook wat zwaardere voeding geven? Ze krijgt nu 180 cc water met 6 schepjes melk en 3 schepjes rijstebloem.

Ik hoor het graag van je. Groetjes shelley
 
hallo Shelley,

Ik ken dit "probleem" ook hoor.
Mijn zoon sliep na drie maanden ook heerlijk door tot soms wel 8 uur. Maar nu wordt hij ook steeds om 6 uur. Ik heb ook vanalles geprobeert maar het is nu eenmaal zo. Ik heb me er bij neergelegd en ik ben blij dat het 6 uur is om niet bv 4 uur.
succes!!
 
Je mag denk ik al lang blij zijn dat je van die mooie nachten maken kan.
Joh, als hij na zijn fles weer lekker kan slapen waarom zou je dan iets anders gaan proberen. Als je kindje wakker is ben jij vaak ook al wakker.
Het gaat vanzelf wel weer over....
 
Terug
Bovenaan