Doorslapen??

Ons zoontje van 3 maanden heeft vorige week heerlijk doorgeslapen. Om 23;00 de laatste fles en dan tot een uur of 7 geslapen. Maar na een week is dat helemaal afgelopen. Ik heb hem daarom maar een papfles gegeven om 23;00 uur maar dan nog wordt hij minimaal 2 keer wakker. Hij hoeft dan geen fles maar is wel steeds wakker. Heeft iemand enig idee wat we kunnen doen om hem weer door te laten slapen?
 
Hoi Jessica,
Misschien moet hij nog even wennen aan het nieuwe ritme?
Onze zoon is nu 5 maand en sinds een maand slaapt hij van 8 tot 8. Maar helaas sinds een dag of 3 wordt hij 's nachts ook weer wakker. Zo rond een uur of 3. Dan wil hij niet meer en is klaarwakker..... Moeilijk. We halen hem even uit bed en geven een schone luier. Dan op de arm (op zijn kamertje) geven hem een beetje water in zijn fles en dan weer naar bed. Dat werkt prima want dan slaapt hij wel weer. We hopen dan ook dat hij binnenkort weer gewoon doorslaapt.
Wat ik hiermee wil zeggen, misschien helpt een vast ritueel als hij wakker wordt? Misschien hoef je hem niet eens uit bed te halen en is troosten + speen genoeg?
Succes ermee. Onze zonen gaan vast gewoon door een of andere fase.
Groetjes
 
hoi
ik heb mijn kind geen drinken gegeven,alleen als ze ziek was en daarna was het weer over met de pret.
als je dat paar doet dan gaan ze er aan wennen om s ´nachts te drinken.en het is heel moeilijk om dat weer af te leren.twee vrienden van ons zijn nog bezig m te af te leren hun kinderen zijn 5 jaar.ik geef haar haar koekel en als ze erg gilt haal ik haar even eruit even knuffelen en evt schone luier en dan weer terug in bed.aai over haar bol,niks zeggen verder en kamer donker gelaten.vaak was ze niet haar knuffel kwijt maar dan gaf ik die aan haar en dat was goed.gewoon een soort controle van is er nog iemand.
succes
groetjes
 
Terug
Bovenaan