Doorslapen?

Mijn zoontje is bijna 4maand en word nog vaak wakker s'nachts. Ik probeer zo lang mogelijk te strekken mat de speen maar daar heeft hij uiteindelijk geen zin meer in. Soms ben ik4uur lang bezig s'nachts om de speen erin te doen. Elke 5a15min word hij dan weer wakker. Hij krijgt nog 2 voedingen s'nachts, ik probeer de laatste voeding om 23uur te geven maar meneer drinkt dan niks, dus zijn laaste voeding geef ik dan rond 20a21uur.
Hij slaapt echter overdag ook niet erg veel mischien steeds 30min.

Ik geef borstvoeding en heb het idee dat het niet goed genoeg vult en al helemaal niet voor de nacht aan.

Zijn er mensen met de zelfde problemen? Zoja, wat hebben jullie eraan gedaan.
 
Hoi hoi,

Ik ken het gevoel en het probleem. Lees het boek eens de tevreden baby, hebben wij ook net gedaan. Lees onze ervaringen bij dit forum. (6 maanden eindelijk doorslapen)
Het moet zo zijn dat de kleine tussen 0700 en 2300 genoeg voeding krijgt en voldoende slaap. Het boek is ook voor kinderen die borstvoedingen krijgen. Het heeft ons super geholpen. Gebruik de tips die bij je passen en bij je kind.

Succes Groetjes Celie
 
He Cissy,

Heb zelf ook een zoontje van bijna 4 maanden en geef hem borstvoeding. Hij ligt 's 's avonds om 19.00 in bed en drinkt dan voor 7.00 's ochtens nog een keer(soms 2), dat kan om 22.00 zijn, om 1.00 of om 4.00, wacht altijd tot hij wakker wordt.
Het doorslapen komt vanzelf wel, maar volgens mij kan dat tot 6 maanden duren, dat is per kind heel verschillend. Toen mijn zoontje heel klein was werd hij per nacht minstens 3 keer wakker, maar elke keer zit er weer een beetje vooruitgang in. Het maakt ook niks uit of ik het probeer uit te stellen of niet, dus daar begin ik niet meer aan want dan kan ik zelf niet meer slapen... Ik weet niet of je overdag werkt, maar borstbaby's van werkende moeder willen ook wel 'ns een keer vaker drinken 's nachts, omdat ze het gezellig vinden bij hun mama.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Charlene
 
Nog een kleine aanvulling, mijn boefje slaapt overdag ook niet erg veel (twee keer een half uur) en drinkt overdag ook veel, hij groeit ook redelijk snel. Soms ga ik overdag samen met hem liggen en wacht ik tot hij diep in slaap is en dan laat ik hem op ons bed liggen, dan wil hij wel langer slapen.  
 
Terug
Bovenaan