Doorslapen

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje; hij is nu 3 maanden en werd 3,5 week te vroeg geboren. Aankomende week moet ik weer gaan werken; helaas is mijn zwangerschapsverlof dan alweer voorbij. Het is voorbij gevlogen!

Hij is echter sinds vorige week erg onrustig gaan slapen 's nachts. Voorheen sliep ie 3 tot 4 uur achter elkaar 's nachts en nu is ie elke keer na 2 uur weer wakker... Heel vervelend...

Hij heeft twee keer een nacht doorgeslapen, dat was half mei, maar daarna nooit meer en nu lijkt het erop dat ie alleen maar minder gaat slapen.

Heeft iemand tips om het doorslapen te stimuleren, of in ieder geval het weer zo te krijgen dat we teruggaan naar een keertje 's nachts en dan wel na 4 uur?

Dank,
Yvi

Kan het zijn dat je zoontje last heeft van regeldagen? Ze zijn er rond de leeftijd van 6 weken, maar ook rond 3 maanden...
Sterkte met de nachten! Helaas kan ik je "niet helpen", onze zoon sliep met 4 weken de nachten door (0.00 - 6.00) .... Dat kon toen nét i.v.m. leeftijd en gewicht. Anders hadden we hem gewoon nog wakker moeten maken voor voeding.

Hallo,

Onze zoon is nu 6 weken en over vier weken zit dus ook mijn zwangerschapsverlof erop. Gelukkig hoef ik maar twee weken te gaan werken en heb ik daarna weer bouwvak. Maar de tijd zal toch weer komen dat er "gewoon" gewerkt moet gaan worden.

Tim slaapt de laatste week  heel goed door, helemaal voor zijn leeftijd. Ik denk er ook niet aan om hem wakker te maken trouwens. Hij mag nu 5 voedingen als hij zelf aangeeft daar genoeg aan te hebben dus wij vinden het goed zo.

Hij slaapt ook zo goed sinds ons vast avond ritueel. Na de fles van 17.30 uur houden we hem beneden in de box of wipstoeltje, meestal is hij veel wakker dan maar wel tevreden. Dan krijgt hij  om 20.00 uur zijn "laatste" flesje. Hierin doen we twee schepjes voeding voor hongerige baby's zodat hij meer verzadigd is. Dan lekker in bad en een beetje masseren (wat ik tot nu toe uit een boekje haal, nog niet op cursus geweest). Dan krijgt hij nog een klein flesje met 1 schepje normale voeding, maar, meestal drinkt hij dat niet eens meer leeg. Dan in een met een kruik verwarmd bedje leggen met z'n tut en vertrokken is meneer. Tot de volgende ochtend 05.00 uur - 06.00 uur.

Is maar afwachten hoe lang dit goed gaat natuurlijk, maar we genieten ervan zolang we kunnen. Bij ons werkt het op deze manier en straks als ik weer moet gaan werken ook nog goed toe te passen in de avond uren.

Heel veel succes!!

Terug
Bovenaan