Doorslapen !?

Hallo dames,

Ben ik even niet op aan het letten, besef ik vanochtend plots dat Christian al een hele week lijkt door te slapen, van 23:00 tot 6:00 uur! Wauw! Zou het blijvend zijn? Ik hoop het wel, maar dan denk ik, hij is nog zo jong, zo klein, nu vandaag precies 4 weken... Het gemiddelde is toch een stuk ouder, of niet? Maar ik heb in ieder geval deze week heerlijk geslapen, ha, ha!

Ander vraagje: ik las ergens dat je vanaf 1 maand naar 5 voedingen zou mogen. Ik heb niet het gevoel dat dit haalbaar is bij Christian, hij meldt zich echt voor bijna alle 6 voedingen! Behalve die van 22:30 uur, daar maken we hem regelmatig voor wakker, maar die weglaten is echt geen optie. Dus wij blijven voorlopig lekker op 6, maar voor degenen die op 5 zitten: hoe hebben jullie de flesjes over de dag verdeeld en hoe oud was jullie kleine?? En meer voeding per flesje, zorgde dat er dan voor dat de baby minder snel honger kreeg?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hoi Karin,

Laura slaapt al door vanaf de eerste nacht, ik denk dat dat per kind verschillend is. Ik weet wel, dat ik geluk heb daarmee en jij ook als jouw jongen nu al doorslaapt. Ik heb me er nooit druk om gemaakt.

Laura is nu 9 weken en toen ze een week of 5 was, ging ik over op 5 flessen. Die gaf ik om de 4 uur, dus om 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur. Voor die laatste moest ik haar wakker maken, maar verder kwam ze al om de drie uur, dus moest ik het bij iedere voeding een beetje rekken. Laura huilt nooit, maar toen huilde ze iedere keer een half uur voor de voeding en we werden er allebei moe van.

Afgelopen maandag was ik bij het consultatiebureau en toen bleek ze qua lengte en gewicht twee streepjes onder het gemiddelde te zitten. (Geen wonder, bij de geboorte was ze ook maar 46 cm. en 2900 gram.) Nu mag ik een voeding extra geven en krijgt ze dus weer 6 flessen.

Laura krijgt 150 ml water en 5 schepjes per fles en toen ze over ging van 120 naar 150 ml, ging de fles net zo snel leeg als daarvoor. Alleen bij de twee flessen om 15.00 uur en 23.00 uur liet ze wat staan de eerste dagen. Nu ze er een extra flesje bij krijgt, was het ook geen probleem. Ook die fles gaat schoon leeg. Ik ben ervan overtuigd, dat als het te veel zou zijn, dat ze het dan niet op zou drinken, of dat het dan moelijk zou gaan. In ieder geval, dat ik dat dan wel aan haar merk.

Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring heb. Ik zou nog niet over gaan op een flesje minder als je kind er niet aan toe is, want ik heb gemerkt dat dat niet zo nuttig is. Nog een tip: tel de hoeveelheid schepjes die je zoontje moet hebben en verdeel dat dan zelf over het aantal flesjes dat je geeft (als je meer schepjes op een dag moet geven als je nu doet.)

Groetjes Ilona

mama van Laura (13-01-2007)

Fijn he, dat doorslapen. Dat doet Quinn ook al vanaf dat hij 5 weken oud is. Heerlijk. Hij had tot dan toe 6 flesjes (soms al 5) en doordat hij doorsliep zat hij op 5 flessen. Wij hebben er dus bewust geen weggelaten. Qua tijden zitten wij ongeveer op 7.30-11.30-15-18.30-22.30 uur.
Er zit dus geen standaard 4 uur tussen of zo. Ik tel altijd gewoon tussen de 3 en 4 uur als gemiddelde en kijk wanneer Quinn zich meld. En dan komen we ongeveer op de bovenstaande tijden uit.
Als je kindje aangeeft nog 6 flessen nodig te hebben dan zou ik er zeker nu nog niet 1 afhalen. Je gaat toch langzaam de voeding opvoeren en merkt dan vanzelf wanneer het punt is gekomen om over te stappen.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

hoi hoi,

doorslapen zit er bij ons niet in hoor! Mark   (30-01-07) komt netjes om de 3 uur voor een voeding... misschien scheelt het ook wel dat ik bv geef, geen idee. Maar zo lang ik nog verlof heb, is het ook niet zo heel erg. Toch zou ik het wel lekker vinden als hij wat minder voedingen op een dag nodig zou hebben: heb je tussendoor ook wat meer tijd voor andere dingen...

Elise

Hoi,

Esther is nu 8 weken en begint sinds deze week door te slapen (op het verkeerde moment, maar toch, mij hoor je niet klagen!). Tot die tijd kreeg ze 6 flessen van 150cc met 5 schepjes, op 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00-2.00 uur. Ze slaat de fles van 22.00 uur nu over omdat ze echt niet wakker te krijgen is en komt dan rond 3.00 uur om de volgende fles. Dan maken we haar om 7.00 uur wakker en gaan dan verder volgens het schema. 's Ochtends zitten de voedingen dan dus iets dichter op elkaar om de 'achterstand' van 's nachts in te halen. Tot ze door ging slapen, kreeg ze dus één fles teveel op een dag, maar die had ze dan blijkbaar nodig denk ik dan maar. Lekker geven, hoor!
's Avonds krijgt ze nu een fles van 180cc met 6 schepjes, dan redt ze het wat makkelijker tot 2.00 uur en kunnen we makkelijker door met ons schema.

Succes met puzzelen!

Eveline

Terug
Bovenaan