doorslapen??

hoi!

Ik heb he tal eens over dit onderwerp gehad, maar toch nog een vraagje.  Mijn dochtertje Yenthe van 6 weken krijg ik om 23.00 niet wakker voor de fles, ja even en dan drinkt ze weinig en valt in een diepe slaap en dan heeft ze echt heel honger om een uur of 3 en zou ze nog meer willen dan in de fles zit.
Dus ik heb geprobeerd om om 22.00 te geven, want dan zou ze nog niet in haar diepe slaap zitten, maar dan drinkt ze ook weinig en komt om 2 uur.....en ik heb geprobeerd haar zelf te laten komen dus niet wakker te maken om 22.00/23.00 en dan slaapt ze tot ca 3 uur. Dat laatste lijkt het best want dat is maar 1 voeidng, maar ja dan slaapt ze voorlopig nog niet door en dat zou zooooooooooo fijn zijn want ik ben best moe.......want ik heb ook nog een 2,5 jarige peuter die opeens veel wakker wordt 's nachts......

Iemand nog tips/ervaringen?

Bedankt!
petra

Hoi,

Als wij voeden tussen 20:00 en 21:00 slaapt de kleine 7 uur door. Als wij hem laat voeden en dan op bed leggen wordt hij ook tussen 3 en 4 wakker. Dus wij doen de laatste voeding voortaan eerder.

Hoi Petra,

Ik weet niet wat je overdag geeft, maar overdag grotere flesjes geven wil soms ook wel helpen. Dan hebben ze overdag meer reserves opgedaan voor de nacht.

Esther krijgt om ca. 7.00, 10.30, 3.00 en 19.30 uur haar fles. Ze slaapt dan van 19.45 uur door tot minstens 6.30 uur, maar vandaag zelfs 7.45 uur! Dat doet ze pas sinds we over zijn op 4x 210cc met 7 schepjes i.p.v. 5x  180cc met 6 schepjes. En idd, als we haar om 22.00 uur wakker maken is ze ook om 5.30 uur wakker.

Dus misschien grotere flesjes of overdag vaker voeden en dan als ze de nacht ingaat gewoon niet meer wakker maken?

Groetjes,

Eveline

hoi,

dat probleem hadden we tot vorige week ook. onze zoon van nu 8 weken dronk om 19.00 uur goed en om 23.00 moesten we hem wakker maken om te drinken. maar helaas kregen we hem dan ook niet wakker genoeg dat hij genoeg dronk en vervolgens werd hij dan 's nachts wakker rond 02.00 uur omdat hij honger had. vorige week zijn we daarom begonnen om  net voor de laatste voeding van 23.00 uur met hem te douchen. (kan natuurlijk ook gewoon in badje doen, maar we vinden dit wat handiger en sneller). hij is dan lekker wakker en drinkt daarna heel goed. dan valt hij ook weer goed in slaap omdat hij extra moe is, van het drinken en het douchen. hij heeft nu daardoor de afgelopen week lekker doorgeslapen van 23.00 uur tot 07.00 uur. en dat is echt heerlijk! bijkomend voordeel is nu trouwens ook dat ik hem 's morgens niet meer hoef te wassen, scheelt ook weer tijd!
misschien kun je bovenstaande eens proberen, wie weet...!!??

succes!

Hai Petra

Hier is het 't zelfde, lijkt. Loek sliep eergisteren ineens van 19.00 tot 1.30 uur door. Ik ging om 22.00 uur naar bed met het idee dat ik snel weer gewekt zou worden, maar niet dus! Het was de 1e keer dat Loek bijna 7 uur heeft doorgeslapen, hij kan het dus wel!
Omdat ik gisteren om 18.00 een fles had gegeven (mijn borsten waren nog niet vol genoeg, want hij had pas gedronken en toch weer honger) waren mijn borsten behoorlijk opgezet om 22.00 uur. Toen Loek in een lichte slaap kwam, heb ik hem wakker gemaakt. Ik dacht: hij blij, want hij heeft een volle maag om de nacht in te gaan, ik blij met lege borsten en een goede nacht... Niet dus! De nacht was slechter dan ooit! na 22.00 uur, kwam hij om 2.00 uur, en 5.00 uur. Na 5.00 uur wilde hij niet slapen en heeft 3 kwartier gejammerd en gehuild, wat hij nog NOOIT heeft gedaan 's nachts. en 2 nachtvoedingen was ook al lang geleden.
Wij hebben voorlopig besloten het aan Loek over te laten, want dat was voor hem het relaxte en dus ook voor ons. Ik ga gewoon lekker vroeg naar bed en slaap een paar uur voor en na de nachtvoeding. Ik vind 7 uur doorslapen, ook als het van de vroege avond tot de nachtvoeding is. Misschien bespreek ik het donderdag nog op het CB, maar dat wakkermaken beviel mij helemaal niet!

Ben benieuwd wat jij gaat doen!

Groeten,
Rosanne

Hoi,

Ik moest Ryes in het begin om de 3 uur  wakker maken voor de voedingen want hij moest aankomen! Nou  zeiden ze bij  het CB dat hij toen  persé 6 voedingen overdag moest hebben en dat die 7e fles werd gezien als extra.  Nu is hij inmiddels op gewicht en ben toen meteen overgestapt van 6 naar 5 flessen op een dag en dan komt hij ook nog regelmatig 's nachts. Helemaal niet erg, want hij gaat daarna meteen slapen. Maar de laatste dagen slaapt hij zo goed dat ik niet meer uitkom op 5 flessen overdag? Hij komt dan eens om de 4, soms 5 en soms wel eens 6 uur. Ik geef hem de laatste dagen rond 20.00/21.00 uur voeding en dan moet ik hem echt wakker maken voor de voeding rond 00.00/1.00 uur. Gisterenavond heb ik hem niet wakker gemaakt voor de voeding van 1.00 uur en kwam hij zelf om 2.15 uur en vervolgens vanmorgen om 8.00 uur. Wat is nou wijsheid hem wel wakker maken om 12.00/1.00 uur of hem gewoon lekker laten slapen en hem gewoon zelf laten komen? Hij krijgt dan wel 5 voedingen in 24 uur.

Groetjes,

Jessica

Hier een fles om 23 uur, rond 3 uur en rond 6.30 uur. (hij is ruim tien weken) Hij drinkt ze alle drie volledig op en zal het dus wel nodig hebben.

Moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo druk om maak, moet voor mijn oudere zoon (peutertje) ook regelmatig mijn bed uit. Maar ik ben daar aardig aan gewend onder tussen.

Ik weet niet hoe warm je je kindje aangekleed hebt bij de voeding van 23 uur, misschien moet je het flesje geven met blote voetjes. Ik verschoon eerst om 23 uur en streel hem dan lekker wakker me mijn koude handen en na het flesje valt hij weer lekker in slaap.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan