doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Sarah sliep altijd 10 uur per nacht (vanaf week 6). Toen kreeg ze de laatste voeding om 22.00 uur. Op een gegeven moment moest ik haar wakker maken voor de laatste voeding en kwam ze 's nachts om 03.00. Toen ben ik de laatste voeding eerder gaan geven om 20.30 want dan is ze nog wakker. Eerst ging dit goed en sliep ze tot 's morgens 08.00(!) uur. Maar de laatste 2 weken is het weer erg vroeg. Elke nacht komt ze rond 03.00-04.00, later voeden helpt niet. Als ik haar dan een beetje BV geef slaapt ze wel weer verder tot een uur of 09.00. Iemand tips? Op het CB zeiden ze dat ik zo het risico loop haar te verwennen met een nachtvoeding.... Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Sarah is trouwens 4 maanden.

Groetjes van Liset

Hai Liset,

Vervelend zeg. Waarschijnlijk zit je in de beruchte 4-maanden dip of heeft je kindje last van een sprongetje (wat mij betreft is dat allemaal een beetje hetzelfde). Yanick sliep ook lekker door maar  wilde van week 18 tot week 23 ineens ook weer 1 of 2 nachtvoedingen. Nu gaat het alweer een week beter. Ik denk dus dat het even doorzetten geblazen is.
Ik ben/was niet bang om mijn zoontje te laten wennen aan nachtvoeding. Ik vind,  als hij erom vraagt, heeft hij het nodig.

succes, groetjes, paulien

Tsja...
ik heb meestal een mening die afwijk van 'normaal' dus of je veel aan me hebt???
Als ze honger heeft, zou ik die voeding toch geven. Ik slaap ook niet lekker als ik honger heb. En de kans is dan groot dat de rest van de nacht dan moeizaam gaat... Maar ik ben geen goed referentiekader, want wij hebben ook al een aantal nachten feest. Loek wordt ook om 3-4 uur wakker en slaapt niet meer echt goed. Wij lopen met wallen rond! iig erg moe...
Ik las net op babyinfo dat babies gemiddeld zo'n 8-9 uur slapen 's nachts. Dat is precies de tijd dat Loek 'goed' slaapt. van 19.00 tot 4.00. Daarna is het moeizaam. Helaas slaapt hij overdag ook niet zo veel, dus hij is echt moe zo vroeg al. Ik zou hem graag eens wat langer wakker houden om te kijken of dat helpt, maar ben bang dat het geen goed idee is. Gek, want hij sliep een tijdje heel goed, tot 6.30 uur.

vanuit hier dus niet echt tips, wel medeleven!

Hoi

Hier heeft mijn zoon nog nooit doorsgeslapen (nou ja in totaal 7 dagen, niet achter elkaar)... Niks helpt hier heb vanalles geprobeerd... Cb zei 'geef rijsteboem' nou dat moet hij helemaal niet hebben....

Joshua wordt namelijk als hij na bed gaat om 19.00 nog om 23.00 en 3.00 en 6.00 waker om te eten... hij moet en zou eten hebben want anders kan hij wel uren huilen...   Idd toen joshua 4 maanden was werdt hij er tussen door nog meer wakker, tevens rond 6 maanden ook zo'n beruchte leefdtijd.

Sorry ook geen tip's maar ga wel meelezen wie weet komt er iemand met iets dat ik nog niet heb verzonnen...

suc6

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Hoi Liset,

Naomi heeft tot een week of 4 geleden helemaal nooit doorgeslapen en nu ineens wel (ze is ruim 5 maanden nu)....ik denk echt dat een kindje dat zelf moet regelen zeg maar...enneh...ik zou mijn kind ook niet met honger laten liggen hoor...

groetjes Yvonne

Wat vervelend allemaal, he?
Maar ik denk dat je inderdaad in die 4 maanden dip cq sprongetje zit. Wij zijn er ook geweest, hoor, van week 14 tot 20 was het hier iedere nacht 2-4 keer raak, wakker en speentje. Gelukkig geen nachtvoeding. En vanaf week 21 hield het opeens weer op en sliep hij weer als vanouds door...
Ik zou je kind ook zeker niet met honger laten liggen, maar als je zeker weet dat je kindje overdag gewoon genoeg gegeten heeft, dan kan het misschien ook zuigbehoefte zijn? Ben even kwijt of je flesjes geeft, maar anders zou je kunnen overwegen een klein flesje te geven met verdunde voeding en dan evt steeds meer water erin en minder voeding. Maar goed, ik zou in dit geval niet te veel naar CB luisteren. Die zeiden tegen mij dat ik hem maar gewoon moest laten huilen omdat er anders aan wende dat mama de speen kwam aandragen... (= verwennen?) Maar dat heb ik nooit gedaan en bleek dus ook helemaal niet nodig! Het was gewoon een fase waarin hij meer aandacht nodig had, niets verwennerij of zo!

Veel succes, groetjes

Karin

Wat vervelend zeg! Ik snap dat je moe bent. Ik denk eigenlijk dat je er niet zo veel aan kan doen. Hier is het ook nog steeds prijs. Af en toe gaat het heel goed en af en toe is Thijs savonds  of snachts of sochtends heeeel vroeg weer wakker. Ik heb het opgegeven, en laat hem gewoon liggen zolang hij niet huilt, soms valt hij vanzelf weer in slaap en als hij wakker blijft of gaat jengelen, gewoon een klein flesje geven, dan wordt hij weer rsutig en gaat hij wel weer slapen.
Het kan natuurlijk zijn dat hij toch wakker wordt (gewenning) voor een extra flesje, maar ooit zal het wel overgaan. Ik vind het zielig om hem te laten jengelen (echt honger zal het niet zijn denk ik) want dan slaapt hij idd de rest van de nacht niet lekker en kan ik er zelf ook steeds uit.
Succes ermee.
gr Petra

Terug
Bovenaan