Doorslapen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vraagje: Mijn zoontje van 6,5 maand blijft een heeeel slechte slaper. Soms moeten we er wel 3 a 4 keer op een nacht uit om m te sussen of een teutje te geven. De laatste fles eraf is nog helemaal niet aan de orde, want dan kunnen we s nachts beter opblijven..
Hij vraagt ook nog steeds een voeding rond 5 uur.. [vannacht was het zelfs kwart voor 4]

Help, ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Mijn oudste sliep vanaf de 6e week door.

Wie heeft er tips??

Tamara
mama van niels en daan

als je zoontje (was het toch?!) slecht slaapt, zou ik me voorlopig niet druk maken om die laatste fles, wat ze op CB ook zeggen. Dan hebje in ieder geval daar geen zorgen over. Laatste fles is bij ons papfles: 200ml opvolgmelk met 4 schepjes groeipap van bambix erdoor. We hebben gemerkt dat jaap pap beter drinkt als we water koken, melk en pap erin en dan laten afkoelen.
Papfles scheelt misschien net uurtje om ochtend te halen? Zou fijn zijn toch?
Wat betreft doorslapen: heel veel ervaring hebben wij er niet mee. Jaap gaat rond 19.15u naar bed, krijgt om 20.15u nog papfles en slaapt dan tot uur of 7 door. Vorige week had hij ineens paar dagen dat hij rond 5en wakker was. We laten hem dan in z'n bedje kletsen, maar breekt wel onze nachtrust ja. Zou niet weten wat je eraan kan doen. (iets zwaars aan z'n tut doen, zodat deze beter in mondje blijft?)
Veel sterkte ermee!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Mijn zoontje is 6,5 maand en wij kwamen erachter dat het te licht was in zijn kamertje.
We hebben nu een verduisteringsgordijn opgehangen en nu slaapt hij van 19.00 uur tot 7.00 uur. Hij kwam anders ook  2 a 3 x per nacht. Is het misschien ook te licht in de kamer van je zoon?  Heb je ook al eens aan inbakeren gedacht. Hebben wij ook in het begin  gedaan en dat hielp heel erg. Mijn zoon schrok wakker van zijn eigen handjes.
Succes ermee.

Groetjes,

Manon

is erg vermoeiend,je hebt ws al vanalles geprobeerd,maar hoe slaapt hij overdag?hoe beter ze overdag slapen,hoe beter snachts.
heb je het idee dat hij veel honger heeft?drinkt hij overdag zn flessen goed leeg?misschien neemt hij overdag te weinig en heeft hij daardoor snachts weer honger.heb je weleens voeding voor hongerige baby's geprobeerd?
en maak je hem voor de laatste voeding wakker?vaak haal je ze dan uit een diepe slaap waar ze vervolgens niet goed meer in terug komen.als je ze niet wakker maakt slapen ze vaak juist wel door.of misschien komt hij dan om 3 uur,maar dan heb je wel tot die tijd rust gehad en zelf lekker kunnen slapen.nachtvoedingen zijn rond deze leeftijd niet ongebruikelijk hoor.sommige kindjes hebben dat gewoon nodig.maar als hij nou van 20 uur tot 3 en dan van 3 tot 7/8 uur zou slapen is toch al een hele verbetering.
ik filosofeer maar wat voor me uit hoor,ik hoop dat je er wat aan hebt!!
groetjes karin

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Helaas heb ik deze al allemaal geprobeerd..

Daan's fles van 23:00 bevat 210 cc melk + 3 scheppen rijstebloem. Dus dat gevulde gevoel moet ie toch hebben.

We hebben dit voorjaar express een rolluik gehangen op zn kamertje, dus het is pikdonker, dat kan het niet zijn.

Overdag slaapt hij s ochtends een uurtje, s middags tussen 12 en 2, en s avonds tussen half 5 en half 6. Dus oververmoeid kan hij niet zijn. Hongerig ook niet want overdag eet hij alle flessen goed op + groente..

Hij wordt meestal zelf om 23 uur wakker. Gister hebben we m ns laten liggen om te kijken wat dat gaf. Toen sliep ie van 20 tot 24u. Van 24 tot 3. Van 3 tot 5. Van 5 tot 6. Kort samengevat: rampzalig...

Tja, wat kan je nog meer doen..

Laten huilen is op dit moment geen optie aangezien hij op zn buikje draait en niet kan terugdraaien. Zodra hij terugdraait denk ik dat we het campingbedje in de keuken zetten en m daar een aantal nachten in laten huilen... [boven maakt hij onze oudste wakker...]

Tamara

Terug
Bovenaan