Doorslapen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vraagje: Mijn zoontje van 6,5 maand blijft een heeeel slechte slaper. Soms moeten we er wel 3 a 4 keer op een nacht uit om m te sussen of een teutje te geven. De laatste fles eraf is nog helemaal niet aan de orde, want dan kunnen we s nachts beter opblijven..
Hij vraagt ook nog steeds een voeding rond 5 uur.. [vannacht was het zelfs kwart voor 4]

Help, ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Mijn oudste sliep vanaf de 6e week door.

Wie heeft er tips??

Tamara
mama van niels en daan

als je zoontje (was het toch?!) slecht slaapt, zou ik me voorlopig niet druk maken om die laatste fles, wat ze op CB ook zeggen. Dan hebje in ieder geval daar geen zorgen over. Laatste fles is bij ons papfles: 200ml opvolgmelk met 4 schepjes groeipap van bambix erdoor. We hebben gemerkt dat jaap pap beter drinkt als we water koken, melk en pap erin en dan laten afkoelen.
Papfles scheelt misschien net uurtje om ochtend te halen? Zou fijn zijn toch?
Wat betreft doorslapen: heel veel ervaring hebben wij er niet mee. Jaap gaat rond 19.15u naar bed, krijgt om 20.15u nog papfles en slaapt dan tot uur of 7 door. Vorige week had hij ineens paar dagen dat hij rond 5en wakker was. We laten hem dan in z'n bedje kletsen, maar breekt wel onze nachtrust ja. Zou niet weten wat je eraan kan doen. (iets zwaars aan z'n tut doen, zodat deze beter in mondje blijft?)
Veel sterkte ermee!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Mijn zoontje is 6,5 maand en wij kwamen erachter dat het te licht was in zijn kamertje.
We hebben nu een verduisteringsgordijn opgehangen en nu slaapt hij van 19.00 uur tot 7.00 uur. Hij kwam anders ook  2 a 3 x per nacht. Is het misschien ook te licht in de kamer van je zoon?  Heb je ook al eens aan inbakeren gedacht. Hebben wij ook in het begin  gedaan en dat hielp heel erg. Mijn zoon schrok wakker van zijn eigen handjes.
Succes ermee.

Groetjes,

Manon