Doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van 11 maanden slaapt nog steeds niet door. Hij wordt elke nacht zo'n 4 tot vier keer wakker en dan gaat hij huilen. Ik heb geprobeerd om hem te laten huilen, maar dan wordt hij klaarwakker en slaapt hij weer erg moeilijk in. Als hij naar bed gaat slaapt hij wel snel. Het probleem is dus het doorslapen. Van het cb moest ik proberen om hem 's avonds in bad te doen zodat hij alles van de dag kan verwerken en alles in een vast ritme, maar ook nu wordt hij steeds weer wakker. Kan iemand mij helpen, want dit is al 11 maanden zo en ik slaap niet zoveel, want je ligt toch te waken.

Mirianos

wat vervelend (en ook vermoeiend) voor jullie! hoe slaapt hij overdag dan? Ook onrustig? Want dan zou je een keer naar een osteopaat kunnen gaan, om te kijken of er ergens een beknelling ofzo zit, waardoor je kindje niet lang in 1 houding kan blijven liggen. (vriendin had best zware bevalling en is met haar zoontje aantal x geweest met zeer goed resultaat)
En misschien dikkere slaapzak, omdat ie t koud heeft?? Ben maar ff aan t meedenken hoor.
Veel sterkte ermee, hopelijk heeft iemand de "gouden" tip voor jullie!
Groetjes mira, mama van jaap (02-01-07)

Bedankt voor het meedenken. Het is zeker erg vermoeiend. Maar op de dag slaapt hij wel gewoon door, maar dan hoeft hij natuurlijk ook niet zo heel lang te slapen. Hij slaapt dan meestal anderhalf a twee uur. Ik heb geprobeerd om hem wakker te houden, maar daar werd hij alleen maar vervelend van. (begrijpelijk) Als ik hem zijn speen geef slaapt hij weer verder. maar ja ze zeggen dat hij die ook niet zo lang meer mag hebben omdat het slecht is voor zijn tanden. Maar die durf ik nog niet weg te doen, uit angst dat hij dan helemaal niet meer slaapt.
Groetjes Mirianos

Die van ons is 9.5 maand en slaapt ook niet door.
Hij slaapt van 19:00 tot 23:30 en dan van 0:00 tot 5 uur.
Hij krijgt van ons een fles tussendoor.
De laatste tijd slaapt hij steeds iets over 5 uur heen en gister tot 6:23. Het cb noemt het doorslapen, ik noem het doodvermoeiend. Wij hebben alles al geprobeerd. Van een paragnost hebben we te horen gekregen dat hij heel hardhorend is. Hij dan angstig is en dat hij heel heftig droomt. Nu brand er voor het slapen gaan een geurding met een druppel lavendelolie. Hij slaat nu volgens bovenstaannd schema. Voor de paragnost werd hij   ook rond 3 uur wakker en was hij niet meer in slaap te krijgen.

Succes. Ook ik hou me voor verdere tips aanbevolen.

Hoi hoi,

Mijn zoontje is vorige week 1 geworden en nog steeds een slechte slaper.
Er zijn redelijk goede nachten bij, maar nog altijd veel slechte nachten.
Het naar bed brengen, is ook geen probleem. Hij gaat wakker naar bed en valt snel in slaap.
Maar dan. Het kan zijn dat hij 's avonds veel wakker wordt en getroost moet worden, maar het is ook wel eens zo dat hij 's avonds lekker slaapt en 's nachts een keer wakker wordt en dan 's morgens om 5 uur ook weer.

Ik heb van een vriendin het telefoonnr. gekregen van iemand die kindjes die slecht slapen, helpt. Ik moest een foto van mijn zoontje opsturen en 3 vuilniszakken onder zijn bedje leggen.
Volgende week moet ik weer terugbellen.
Ben benieuwd of het gaat helpen.
Wat hij precies doet, weet ik niet. Maar baat het niet, dan schaadt het zeker niet.
Mijn zoontje heeft nu al een paar nachten van 20:00 uur tot ongeveer 05:00 uur geslapen. Nog niet ideaal, maar beter dan dat het was.

Ik heb ook wel eens aan een osteopaat gedacht, maar of die iets voor mijn zoontje kan doen.
Ik ben namelijk bevallen via een keizersnede.

Maar ik heb zelf toen hij 7 maanden oud was een week in het ziekenhuis gelegen. Hij was overdag de hele dag bij mij.
Ik moest toen gaan stoppen met de bv i.v.m. medicijnen. Maar mijn zoontje kreeg toen nog een nachtvoeding en omdat hij niet meer in het ziekenhuis bij mij mocht blijven, heeft hij dus een week lang geen bv gekregen 's nachts en heeft hij behoorlijk gehuild.
Ik vraag me af of dit er ook mee te maken heeft met het slechte slapen.

Heb dus niet echt tips voor je, maar jullie zijn zeker niet de enigen.
Succes en sterkte.

xx Nicole

Terug
Bovenaan