Doorslapen

A

Anoniem

Guest
We gaan vandaag onze dochter voor het eerst niet meer de laatste fles geven om half 10 sávnds maar laten doorslapen met haar laatste fles om 19:00 uur. Half 8 is ze in bad gegaan en daarna gelijk in haar bedje.
Ik ben nu heel benieuwd of ze de nacht door zal gaan slapen.
We moesten haar echt volop slapend haar laatste fles geven, waardoor ze eigenlijk daardoor wakker werd, wel weer gelijk sliep als ze weer naar bed ging.
Maar we gaan vandaag eens de gok nemen, om te kijken of ze door zal gaan slapen tot in de ochtend.

Zijn er al meer moeders die aan het proberen zijn met doorslapen of al kindjes hebben die doorslapen?

Alice

Haha nou wij gaan juist terug naar af lijkt wel! David slaapt sinds 2 weken 's nachts niet meer door na de voeding van 22.30. Wordt dan om 03.00 wakker en heeft razende honger. Nu geef ik dus om 22.30 rijstebloem als papje (met bv) en daarna borstvoeding, maar nog lukt het hem niet om door te slapen. Sommige nachten lukt het wel om hem om 0300 weer in slaap te krijgen (speentje, buikje masseren, muziekdoosje) maar andere nachten moet ik hem toch aanleggen en drinkt hij zo 2 borsten leeg. Om gek van te worden!

Hoihoi,

toen Koen 19 weken was, hebben wij ook de gok genomen en hem om 23u niet meer wakker gemaakt voor zijn fles. Sindsdien slaapt hij door (hij is nu bijna 23 weken), van 19u tot 7.30u de volgende morgen. Errug lekker, kunnen we naar bed wanneer wij dat willen. We geven hem om half 7 zijn laatste fles, met rijstebloem en 30cc meer dan overdag. Ook krijgt hij al wat bijvoeding en hij doet het er heel goed op.

Heeft jouw dochter nou doorgeslapen?

Groetjes, Crystel

En ja hoor, ze heeft lekker doorgeslapen, gewoon tot haar normale tijd, ok ze kwam een kwartiertje eerder.
Dus dat gaan we nu gewoon blijven doen.
Ze krijgt dan nu 4 flessen overdag en ze eet een half potje van het fruithapje per dag.
Haar nieuwe schema is dan nu:
8 uur 210cc met 7 schepjes en 3  eetlepels rijstebloem
12 uur 210cc met 7 schepjes
13 uur fruithapje, nu ongeveer een half potje
16 uur 210cc met 7 schepjes
19 uur 210cc met 7 schepjes en 3  eetlepels rijstebloem

Maar volgens mij krijgt ze wel iets te weinig, het moet geloof wel anderhalf keer haar gewicht zijn wat ze moet krijgen. Maar ze drinkt haar flessen dan helemaal niet leeg, als ik grotere flessen maak en honger heeft ze ook echt niet en wel goed plasluiers, dus volgens zit het wel goed zo.

Alice

Hoi Staartmees,

Ik snap dat je een beetje jaloers bent, het is ook echt lekker hoor, dat ze zo goed slaapt. Maar jij geeft borstvoeding aan David en dat is gewoon het beste wat je geven kan, het is volgens mij wel zo, heb ik gehoord hoor, dat borstvoedingkinderen iets minder snel doorslapen dan flesvoeding kinderen. Ik kan het helemaal verkeerd hebben, ik heb het enkel gehoord en misschien is het wel helemaal niet zo. Maar dat is wat ik altijd begrepen heb.
Het is en blijft wel het beste wat je aan je kind kunt geven, dus vooral blijven geven.

Groetjes Alice

hee alice..

wat goed dat ze ook zo goed door slaapt.
wij hebben de gok vorige week ook genomen en ze sliep gewoon lekker door tot haar normale tijd 8:00 dus.
maar sinds een paar dagen komt ze wat eerder meestal rond half 7 word ze wakker en dan geef ik het speentje nog even en dan slaapt ze ook wel weer evn tot half 8.
en zo gaat het nu al een paar dagen nopu wij zijn echt super tevreden ermee en het is inderdaad erg lekker om te bepalen wanneer je naar bed kan.
nu kunnen mijn vriend en ik ook zeggen als we erg moe zijn we gaan lekker in bed, zoals 2 dagen terug toen lagen we lekker om half 10 was echt wel even lekker..

krijgt jou dochter ook al groente alice???

groeten annelies

Hoi Annelies,

Ja lekker he, dat doorslapen. Het lijkt erop dat onze dochters zo beetje hetzelfde schema hebben.
Op advies van het cb/wijkverpleegkundige ben ik 5 februari begonnen met fruithapjes, eerst een paar hapjes, inmiddels eet ze de helft van zo klein potje. Ze vindt het heerlijk.
Groente heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik binnenkort ook eens doen. Al heb ik net even een voorraadje frutpura van Olvarit ingeslagen bij de appie, want die heeft ze in de aanbieding, dus voorlopig nog even fruit. Misschien dat ik de groentepotjes ook nog even ga halen, want ze hebben alle voeding van Olvarit in de aanbieding en zolang het potje dicht blijft, is het lang houdbaar zag ik. Dus tja, maar even inslaan he.

Ook ben ik een beetje rooibosthee aan het proberen, met afgekoeld gekookt water en dan echt eventjes het rooibostheezakje erin en bijna gelijk weer uit. Vindt Eva ook erg lekker. Ik kan aan haar merken dat ze wel even moeten wennen aan nieuwe smaakjes, maar het wel erg lekker vindt en graag eet en drinkt.

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan