Doorslapen

Hoi mama's,

Mijn Lena is morgen 7 weken en heeft sinds een dikke week het volgende voedingsschema: (03.00u) - 07.00u - 11.00u - 15.00u - 19.00u - 23.00u. Voorbeeldig meisje dus dat ze nu al om de 4 uur komt. Tot voor 4 nachten terug kreeg ze rond 03.00u nog de nachtfles. Maar die rekt ze sindsdien steeds verder door tot 05.00u/05.30u. Aangezien ze om 07.00u weer de volgende voeding krijgt, weten we niet of het wel verstandig is om haar voor die anderhalf uur de fles te geven of dat we moeten 'rekken' met een speentje tot 07.00u. Dat laatste doen we nu, maar betekent dat we er tussen 05.00u/05.30u en 07.00u een paar keer uit moeten om de speen er weer in te doen. Weten dus niet wat verstandig is, aangezien we eigenlijk niet aan haar ritme willen komen. Iemand suggesties?
 
Tja, wij hadden precies hetzelfde en wij hebben wel gerekt met het speentje. Maar dat werkte niet altijd even goed. Nu doen we het anders: de laatste fles maken wij een groter dan de rest van de flessen (dus mijn zoon van 11 weken krijgt 4 x 165 + 5,5 schep en 1 x 180+6 scheppen). Sinds die tijd slaapt hij tot 6.30 wat prima is (dan moeten we er toch uit als ik weer moet werken)... misschien werkt het voor jullie ook?
 
Tsja, H slaapt al vanaf 3 weken door en is nu bijna 7 maanden. Dus wat betreft een echte nachtfles kan ik je niet helpen...

Wij geven nu in de laatste fles ook meer. Ze krijgt die dan om 8u en trekt ze door tot 7u.

Dus dat zou ik gewoon eens proberen.

Hoeveel cc krijgt ze nu?
 
Sinds een week zijn we verhoogd naar 165cc (voorheen 5 tot 6x 135cc). Sindsdien rekt ze de nachten dus langer door. Ze krijgt nu dus 5 x 165cc. Die drinkt ze niet altijd helemaal leeg. Ze laat bij die van 15u en 19u iets van 20 tot 40cc staan. De andere flessen drinkt ze wel helemaal leeg. We gaan vanaaf een schepje rijstebloem door de laatste fles doen. Kijken hoe ze daarop reageert. Hoop alleen niet dat ze er buikkrampjes van krijgt.
 
Hallo,
wij hebben voor ons zoontje toen hij langer begon te slapen 's nachts de fles van 1900 uur 30 cc minder gedaan en dan die van 2300 uur dus 30 cc meer. Deze flessen dronk hij dan altijd leeg en sliep de nacht helemaal door. Rijstebloem nu ze nog zo jong is, kan erg zwaar vallen waardoor ze krampjes krijgt maar het hoeft niet natuurlijk.
Succes!
 
We hebben gisteravond idd de fles van 19u iets minder gedaan en die van 23u een klein desertlepeltje rijstebloem gedaan. Op het pak staat 2-3 eetlepels, maar dat vonden we idd wat veel. Dus zijn begonnen met 1 klein desertlepeltje en wat denk je: Ze heeft doorgeslapen tot half 7!
Hoop dat ze dit volhoudt.
 
Terug
Bovenaan