Doorslapen.........

hoi hoi,

mijn zoontje is 8 1/2 maand en slaapt nog steeds niet door....... Hij wordt standaard om 23 uur wakker en krijgt dan een papfles in de hoop dat hij door gaat slapen. Dat redt hij dan tot een uur of 4/5 en wordt dan weer wakker. Ik probeer wel eens alleen een knuffel te geven, speentje terug, beetje water drinken maar vaak blijft hij dan huilen en onrustig doen tot hij een fles melk krijgt.

Om 7 uur is hij dan weer wakker en heeft dan niet echt honger, krijgt dan alleen wat drinken en een stukje brood ofzo.

Ben nu een paar weken alleen met de kids op vakantie en het begint me een beetje op te breken;-).

Overdag eet en drinkt hij volgens mij genoeg dus echt honger zou hij toch niet kunnen hebben. Daarbij weegt hij ruim 10 kilo wat volgens het CB net iets boven de curve is maar hij krijgt volgens hen niet teveel of te weinig.

Graag tips!!!

 
hallo,
mijn dochter is bijna 5 maanden. sliep vanaf dat ze 1,5 maand was lekker door van 23u tot 8 u en nu sinds deze week niet meer.
krijgt ze om 21.30 laatste papfles. en zomaar was het weer 4 uur dat ze honger had. nou fles gegeven. en dan wel weer slapen. tot half 9.

de enige tip die ik kan geven (wat hier goed werkte)
de laatste fles was bij ons 210 ml melk en dan 3 voedingsschepjes bambix erin. een avent fles op stand 1 geven. moeten ze meer moeite doen en worden ze moe van (vertelde het cb)
 
Hoe lang mag hij van jou onrustig zijn om vervolgens de fles te krijgen? Kinderen op deze leeftijd proberen je al heel goed uit.
hij moet het makkelijk kunnen redden tot 7 uur. Zeker als hij om 23 uur nog een papfles heeft gehad. In principe moet hij al van 7 tot 7 kunnen slapen.
Waarschijnlijk is het gewenning. door het simpelweg niet meer aan te bieden went hij het ook weer af. Je kunt beginnen met het minderen.... dus van een volle fles naar driekwart, na een paar dagen een halve fles, dan een kwart fles en daarna alleen wat water. En daarna ja.. het is niet leuk maar je zult hem dan toch moeten laten huilen. Hij valt dan vanzelf weer in slaap. En ja... dat kunnen sommigen best lang volhouden. Ga er elk kwartier heen voor de speen en om te troosten maar geef geen fles meer. Er zal dan een moment komen dan hij gewoon doorslaapt en er niet meer om komt.

Succes... het is niet makkelijk... zeker niet als het midden in de nacht is... dan kost het geven van een fles minder energie, maar als je er vanaf wilt zul je toch door moeten zetten.
 
Ik kan me voorstellen dat mensen je advies geven om de kleine te laten huilen. Ik ken inderdaad verhalen waarbij dit heeft gewerkt.

Bij ons kindje helpt het helaas niet. Hij is nu bijna twee jaar en slaapt ook nog steeds niet door (afgezien van een enkel "foutje"). Wij moeten er nog steeds 2,3,4,5,6,7 of 8 keer per nacht uit. Bij onze zoon heeft het laten huilen alleen maar gezorgd voor meer onrust.

Ik weet dus niet wat voor jou kindje het beste is. Volg je moedergevoel, dat is het beste dat je kunt doen want ieder kindje is immers anders.
 
alsof hij weet dat ik dit berichtje heb gestuurd...... gister om 0.00 laatste fles gegeven en hij heeft tot 6.15 geslapen. Papfles gegeven en hij was nog steeds moe dus weer terug gelegd, tot half 10 geslapen!!!!

Dank voor de reacties! Over 3 nachten komt papa ook dus dan gaan we toch dat laten huilen maar eens proberen!
 
oh wat heb ik met jullie te doen! heb geen tips maar wilde ff sterkte zeggen! hier 2 x gebroken nacht gehad afgelopen weekend door flink hoesten en ben al kapot.
Mijn boeffie slaapt normaal altijd van 20.30 -8.30 met een fles van 180/6

zou idd gewoon je moedergevoel volgen en anders een flesje thee of water aanbieden als het om lekker sabbelen is? succes!
 

Hoe gaat het nu?
Denk ook dat het gewennig is, daarom zou ook ik proberen af te bouwen, dus steeds minder, maar ik zou geen water oid in de plaats gaan geven want dan went hij daar weer aan!
Hopelijk gaat het nog steeds goed ;-))
 
tja, het gaat nog steeds niet......... gelukkig neemt papa de ochtenden over -;).

hij krijgt nog steeds 's avonds een papfles en wordt dan ergens 's nachts wakker en blijft huilen tot hij weer een papfles krijgt. Geeft mij toch het gevoel dat hij het nog nodig heeft op een of andere manier.

We gaan nu gewoon lekker vakantie vieren en als we thuis zijn gaan we er aan werken (door inderdaad maar te laten huilen enzovoort).

Dank voor alle reacties!
 
Terug
Bovenaan