Doorslapen??

I wish... eerst leek het erop dat onze man 1x kwam rond 4u, nu met die krampjes slaapt ie max 2 uur, wordt wakker, begint te krijsen en is moeilijk rustig te krijgen....daar gaan mn nachten. Zo zielig ook voor hem.
Maar schijnt met 6 weken een piek te zijn vandaar. Hopelijk gaat ie daarna weer terug naar alleen om 4 uur, of nog liever...pas om 6 uur :)

Ik dacht dat hij doorsliep... het ging een paar dagen goed (8 weken oud), maar nu komt hij 's nachts weer rond half 4. Het ligt er ook een beetje aan hoeveel voedingen hij krijgt per dag, we zitten tussen de 6 a 7 voedingen en als hij er 6 heeft gehad komt hij toch 's nachts weer voor de 7e. Maar gaat wel de goede kant op!

Ik probeer maar niet teveel aan doorslapen te denken, want volgens mij is dat toch iets wat vanuit de maatschappij erg belangrijk wordt gevonden. Terwijl bv zo licht verteerbaar is dat het eerder een uitzondering is om daar 6 uur op door te slapen.

Abel vraagt meestal 10 voedingen per etmaal, waarvan meerdere in de nacht. Hij is morgen 6 weken. Gelukkig slaapt hij wel in aan de borst en kan ik hem zo overhevelen naar zijn wieg.

Merken jullie ook dat je slaapkwaliteit anders wordt? Als ik een keer 3 uur achter elkaar kan slapen voel ik me daarna al ZO goed, en ook na 4 slaapjes van 2 uur kan ik er prima tegen de volgende dag.

Ja het verschilt per kind.... onze oudste sliep met 5 weken al van 23 tot 7 uur... Sven begon pas met 3 maanden van 23 tot 5/6 uur te slapen... niks aan te doen... je zult het moeten accepteren... niet leuk... maar hoe meer jij gefrustreerd bent hoe vervelender het wordt. weet dat het tijdelijk is... over een halfjaar slaapt ze echt wel door... Sven slaapt sinds ie 6 maanden is zelfs van 19 tot 6 uur.... heerlijk! Zelf op tijd er in en dan maak je tenminste weer een hele nacht... voor zover hij tussendoor niet wakker wordt voor de speen. en dit is de laatste weken sterk verbeterd.

Moe moe moe... ja de eerste maanden ben je alleen maar moe. Probeer in het weekend eens af te wisselen met je partner of slaap lekker uit... pas tussendoor ook een tukkie 's middags als je kleine overdag een lang stuk slaapt. Dat lukte hiet niet want Sven doet alleen maar korte slaapjes maar neem je rust op een ander moment!

Terug
Bovenaan