Doorslapen

Wat is het hier stilletjes hoe gaat het met jullie en de kindjes ?
Even een vraag Lizzy is nu 17 maanden en de laatste 3 weken komt ze s'nachts echt een paar keer ze zit dan in bed speen zit aan een speenkoord vast maar trekt ze iedere keer los best wel vermoeiend want ze sliep altijd zo goed.
Meestal doen we haar even zittend op de aankleedkussen op de commode en niet naar beneden..we kunnen haar vaak ook weer gauw terugleggen maar je word wel een paar keer goed uit je slaap verstoord s'nachts.
Hoop maar dat dit een fase is.
Hoe gaat het slapen nu bij jullie kleintjes ?
Hoop van jullie te horen.

Liefs

Ja het is inderdaad hier erg rustig!

Hier gaat alles goed. Matthias is een vrolijk mannetje, maar wel een dikke boef. Kan met van die ondeugende oogje kijken en dan dingen gaan doen die dus niet mogen. Maar luistert wel goed.
(alleen als ik zeg ik tel tot 3 gaat hij door tot net naar 2 en stopt dan...:S)

Praten doet hij nog niet veel, wel bootst hij klanken en tonen van ons na als hij iets wil zeggen. Een aantal klanken gebruikt hij altijd voor het zelfde... (bijv tikkel = drinken, Pp = een dier, bah = bah of op e.d, jaja je moet eht maar weten ;))
Wij kunnen hem wel verstaan en begrijpen iig wel wat hij bedoelt.

Duplo vind hij helemaal geweldig, en is helemaal trots als hij een hoge toren heeft gemaakt.
Maar ook muziek en auto's blijven favoriet.

Wat betreft het slapen heb ik geen tips voor je Matthias slaapt bijna altijd goed. Mijn ervaring is wel dat ik hem er juist niet moet uit halen (krijg hem er dan niet meer in), maar opnieuw neerleggen, speen weer geven en weg gaan. Hij huilt vaak wel extra hard als we weggaan maar dit is zo weer over als de deur dicht zit.

Merk je overdag ook wat anders aan Lizzy? (Het zou misschien nog weer een sprong kunnen zijn, de laatste heb je wel ergens in deze periode geloof ik...)
Succes ermee!!

Idd rustig hier!!! (mis het af en toe wel:)

Hier gaat alles goed. Quinn zit nu in een fase dat hij uitprobeert tot hoe ver hij kan gaan. Hij blijft uitdagen met ook van die ontdeugende oogjes maar weet vaak wel wanneer hij moet stoppen. (iig daar zorgt mama wel voor:)

Praten gaat hier redelijk. Weet niet wat ze al moeten/kunnen zeggen rond deze leeftijd. Hier zijn de woorden: papa, mama, oma, opa, eten (gebruikt hij ook voor drinken), au, kou(d), oto (auto).Oh ja en de belangrijkste 'BAL'. Als hij die toch niet had verging de wereld volgens mij...
Hij klimt nu overal op om dingen te pakken en gebruikt zelfs zo'n uitklapbaar krukje, zet ie zelf in elkaar en klimt er dan op om bij zijn ding te komen dat hij wil hebben.

Slapen is hier ook nog geen probleem. Hij gaat er tussen half 8 en 8 in en slaapt door tot ongeveer 6 uur. Wie weet dat het hier nog komt, wat ik niet hoop maar het blijft afwachten.

Succes en leuk om weer wat te lezen van elkaar!!!

Wat leuk weer van jullie te horen !
Gelukkig heeft ze vannacht weer doorgeslapen ze slaapt eigenlijk altijd goed alleen de laatste 3 weken word ze best vaak wakker s'nachts.
Ik denk aan een sprongetje wat ze heeft gehad als ik zo op google heb gelezen zou dat heel goed kunnen.
Vannacht weer goed geslapen gelukkig hoop dat dat weer doorzet.
Jullie kindjes hebben dat ook zo te lezen met hoever ze kunnen gaan.
Lizzy is erg ondeugend meisje aan het worden hihi die duidelijk haar grenzen aan het opzoeken is.
Soms gaat ze te ver door en gaat ze even in het strafstoeltje.
Maar ze is zo ontzettend lief haar grote zus van 3 is ook erg lief voor Lizzy en spelen ook lief met elkaar.
Wat Lizzy wel steeds de neging heeft is als ze boos is is slaan of een slaande beweging maken echt de grenzen opzoeken die boef hoort ook wel een beetje bij de leeftijd.
Met praten zegt ze papa,mama.bah,ties betekent fiets en pop en zegt de hele dag door "die".
Ze is zeker een stuk drukker als haar zus toen die een dreumes was..een pittige tante is ze maar ook zo lief me kusjes geven je echt vastpakken.
Geniet zoveel van onze kindjes tuurlijk is het soms zwaar met 2 van die doerakken maar ze geven ook zoveel liefde.'

Liefs

Hier ook volop aan het genieten van het opgroeien. En hier wordt nog steeds goed geslapen. Wel heeft ie in de afgelopen 3 weken een aantal keren gehad dat ie om half 6 wakker werd en niet goed meer verder wilde slapen. Maar dat is nu helemaal over, misschien ook te maken met de 18 mnd sprong want hij is ook weer sneller jengelig.
Wel merk ik dat ie al enorm veel weet en ook al kleine opdrachtjes kan uitvoeren. Hij snapt al heel veel. Zo had ie vanmorgen de vaatdoek te pakken gekregen en ik zei: "Ga maar schoon maken!" Gaat ie vrolijk lopen boenen op de bank.... zo schattig!
Hij is ook al echt zijn grenzen aan het opzoeken en af en toe moet ik ook al echt heel duidelijk tegen hem zijn. Wij zetten m nog niet op de strafstoel, dan doen we al ie 2 is. Maar als ie bijv iets doet wat niet mag dan pak ik m op en zet m echt even ergens anders neer met een duidelijke 'nee Sven!' Dat werkt vaak ook wel.

Ja ik vind het ook druk met 2 kinderen. Loïs gaat in januari al naar school, blij toe. Want ze is echt uitgespeeld thuis en Sven heeft daar soms wel eens onder te lijden... ben dus best vaal politieagentje... maar er zijn ook genoeg mooie momenten op een dag! En daar kan ik echt heel erg van genieten!

xxx

Hey Bloempje,

Hier gaat Silvy ook in januari naar school die word 21 januari 4 jaar zal wel wennen zijn voor ons maar af en toe ook wel lekker denk ik.
Wat Silvy nog weleens heeft ongelukjes en dan wil ze weer een luier om maar dat komt wel goed.
Heeft Lois dat nog weleens ?
Lizzy heeft de afgelopen 2 nachten weer doorgeslapen gelukkig wel last van een sprongetje gehad denk heb ook gelezen dat ze met 17 maanden ook kunnen gaan dromen en daar van wakker worden.
Soms moelijk met die kleintjes wat er is..gelukkig nu weer 2 nachten goed doorgeslapen hopen dat ze dat weer voortzet.

liefs

Hey!

Zindelijk zijn gaat erg goed hier, alleen tijdens het slapen wel een luier om. Ze slaapt zo diep dat ze ook niks voelt. Vind ik zelf geen probleem. Als ze overdag maar zindelijk is. Bijna geen ongelukjes meer, eigenlijk ook bijna nooit gehad.
Maar maak je maar niet druk, op school hebben ze altijd kleren klaar liggen als er een ongelukje is. gebeurt nog heel vaak hoor!

xx

Terug
Bovenaan