doorslapen

Ik wil wel eens weten of jullie dit ook hebben
Mijn zoontje is nu 5 maanden en slaapt nog niet door, ja 1 keer in de week als we geluk hebben eigenlijk zou hij op 4 flessen moeten zitten maar drinkt er nog 5 en dan nog een fruit en groentehapje.
De laatste fles is dan met rijstebloem die bijna helemaal opgedronken word..en dan komt ie tussen 4 en 5 uur.
Wat kan ik er aan doen om dit te proberen te veranderen zodat hij doorslaapt en op de 4 flessen komt te zitten,want met de 6 maanden word alles weer anders met hapjes en tussendoortjes enz
Help ik weet het even niet misschien dat iemand in het zelfde schuitje zit of zat en tips voor me heeft !
 
Hey!

Ja lastig hè als ze niet doorslapen. Hoe laat geef jij je laatste voeding? Als dit om half 8 is dan maakt hij al een hele lange ruk, maar als dit om 23 uur is dat is het inderdaad een baby die veel nodig heeft. Wij hebben het ook heel lang gehad. We gaven Sven op een gegeven moment ook rijstebloem maar dit maakte niks uit. We zijn hem toen om 23 uur gewoon echte pap (bambix 6 mnd) gaan geven, dit leverde wel een langere nachtrust op en konden we om 7 uur gaan voeden. We gaven toen ook gewoon geen voeding meer tussen 23 en 6 uur. Als ie wakker was kon het gewoon geen honger zijn op zo'n dikke papfles. Gewoon proberen dus. Ook al had hij de leeftijd niet (hij was net 4 mnd), hij had er echt geen last van en sliep er langer op (en wij ook, heerlijk!)
Die avondfles heeft Sven nog heel lang gehad. Hij bleef tot 10 maanden komen rond 23 uur, we bouwden deze wel af na een maand of 8, geen pap meer en meer water dan melk. Na 10 maanden kwam ie ineens niet meer en stonden we gewoon paf.
We vonden het erg lang aangezien onze oudste als met 16 weken op 4 flessen melk het klokje rond sliep. Dit was wel heel wat anders.

Zolang hij nog niet volop brood, groente en fruit krijgt mag hij nog tot 1000cc melk op een dag, na 7/8 maanden wordt dit afgebouwd. De één heeft gewoon meer nodig dan de ander, maar pap is zeker het proberen waard. Als ie straks aan het vaste voedsel is en minder hard gaat groeien gaat ie echt vanzelf ineens het klokje rond slapen.
 
een paar dagen na mijn bericht sliep me zoontje ineens door van half 10 tot half 8 ben begonnen met de avondpap van 6 maanden en ineens sliep hij door...
Hij babbelt af en toe nog wel in zijn slaap maar doe dan gewoon een tut in zijn mond en dan slaapt ie verder.
Nu alleen het ritme weg door de wintertijd maar dat gaat vast goedkomen..
 
in zoon is bijna 8 maanden.
na 6 maanden waren we er in eens achter waarm hij niet doorsliep.
Hij was zijn speen steeds kwijt.
opelost door de speen aan zijn knuffelpopje vast te maken.
we hebben 3 dagen het benoemt voor het slapen gan en toen sliep meneer weer door. klokje rond.

ook gevenwij in de laatste fles voeding voor hongerige baby´s
misschien is dat ook een tip.

maar over het algemeen is slapen en blijft het een veel besproken onderwerp... succes!!

 
Terug
Bovenaan