doorslapen10wkn

Hoi,

Hoe zit dat nou met het laten doorslapen van baby's. Gaat dit vanzelf of kan je het ook sturen?
Mijn zoontje is nu 9 wkn oud en weegt 5,5 kg. Hij krijgt 6 X 150cc, maar volgens het cb moet hij overstappen op 5x 180cc. Maar dit gaat nog niet.
Zijn schema is nu:
0.00 uur 180 cc, 6.00 uur 150 cc, 9.30 uur 150 cc, 13.00 150 cc, 16.30 150 cc en 20.00 150 cc.
Sinds dat hij 6 wkn is maakt hij de nacht steeds een beetje langer, vandaar dat hij nu op 6 uur zit. Gaat dit dan vanzelf tot 8 uur? Sommige zeggen ook dat hij voor zijn laatste fles niet te lang al mag slapen,omdat dat ook van invloed schijnt te zijn. Ik durf die fles niet zo goed eerder te geven omdat ik bang ben dat hij dan weer om 4 uur komt en ik weer helemaal terug bij af ben.
Wie heeft er een idee?
 
Beste Michelle,

Ons kleintje sliep vanaf 7 weken vanzelf voor het eerst door ( zo'n 10 uur), zelfs op borstvoeding....geen idee wat haar gewicht toen was, maar ze groeide goed en werd vanzelf wakker als ze honger had ( dit gebeurde toen zo'n 2 keer per week ).
Kan je dus geen advies geven over flesvoeding. Woon ook niet in Nl en heb dus geen ervaring met het cb.
Maar misschien helpt dit verhaal toch een beetje.

Onze dochter kreeg en krijgt ( is nu 4,5 maand) haar laatste bv rond zo'n half 10 / 10 uur en slaapt dan meestal door tot zo'n 8 uur 's ochtends. Wordt ze niet uit zichzelf wakker dan maak ik haar om uiterlijk 9 uur in de ochtend wakker.
Ze slaapt meestal vanaf zo'n 8 uur 's avonds al en wordt dus rond half 10/ 10 uur uit zichzelf wakker voor de laatste voeding. Zoniet dan maak ik haar hiervoor nog wel wakker. Laat ik haar slapen dan word ze wakker 's nachts voor een voeding.... Ze slaapt overdag vanzelf steeds minder. heb hier eigenlijk niks aan gedaan behalve haar na maximaal 2 uur slaap wakker maken en weer in haar bedje leggen zodra ze chagerijnig en dreinerig wordt. Sinds afgelopen week wordt ze soms weer 's nachts wakker. Ben gestopt haar 's nachts dan meteen te voeden. Geven eerst haar speen, meestal valt ze dan weer in slaap, lukt dat niet dan bij 2e keer gillen bv ( niet 2 borsten maar 1) ze slaapt hierop dan weer door tot 8/9 uur in de ochtend.

Zou zeggen, wacht het voorlopig gewoon af, kijk naar wat hij zelf aangeeft. 9 weken is nog jong en als hij nu al zo'n goede slaper is, zou ik het niet forceren.
Maar bovenal volg je eigen gevoel! als jij denkt dat je weer terug bij af bent door de fles eerder te geven, klopt dat vast wel. Hoe goed bedoeld ook alle adviezen van anderen ( geldt dus ook voor dit verhaal!), jij zit er tenslotte met je neus bovenop en kent je zoon het beste!

Groet, babette
 
Hoi,
ons zoontje is nu bijna 11 weken. Hij krijgt al twee weken 5 voedingen per dag. Ik geef borstvoeding en ons zoontje slaapt nog niet echt door 's nachts. De laatste week zit er soms wel 5 a zes uur tussen de voeding van 11:00 en 7:00. Wij proberen iedere keer te rekken naar de voedingstijd. Marijn heeft een schema van: 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00. Wanneer hij een uur eerder wakker is dan gaan we met hem wandelen en/of proberen een speentje. Zo is hij op schema en kunnen we dit zelf sturen. Dit heeft wel tijd nodig hoor en gaat niet op de een of andere dag. Mocht er een keer meer uren tussen zitten dan kun je altijd kiezen om toch even extra te voeden, zodat je op schema blijft. Het gaat er uiteindlijk om dat je kind 900cc per dag krijgt. (i.v.m. zijn gewicht en leeftijd) Misschien kun je hier iets mee. Groetjes Miriam
 
wij gaven onze zoon om half 12 de laatste fles en dan kwam hij 's nachts om half vier voor de nachtvoeding.
Met 10 weken zijn we op advies van het cb de laatste fles om half 11 gaan geven. Hij slaapt nu door tot half 8 'smorgens.
Omdat hij de laatste fles eerder krijgt, heeft hij een duidelijker dag-nachtritme.
Bij ons heeft het eerder wakker maken dus wel effect gehad! Ik zou dus zeggen: probeer het zelf en maar hopen dat het werkt! Succes.
ps. Nog een gelukkig 2005!
 
Pepijn kreeg zijn laatste fles om 22:00 uur en sliep met 7 weken tot 5 uur 's ochtends, met 8 weken werd dat 6 uur en met 9 weken sliep hij door tot 7 uur. Met 11 weken begon hij weer te spoken en sindsdien wordt hij om 5 uur wakker, zonder honger te hebben, want zijn fles krijgt hij om half acht en dan is hij niet eens heel hongerig. Zo zie je maar, het ging geweldig maar we zijn weer terug bij af, helaas. Maar afwachten wanneer hij weer gaat doorslapen.
 
Terug
Bovenaan