Doorspuiten baarmoeder enz

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Net zoals jullie allemaal ben ik bezig om zwanger te worden, maar dit gaat niet vanzelf.Heb een zoontje van 3,5 jaar en we willen graag een tweede.

sinds oktober loop ik in het ziekenhuis bij de fertiliteitsarts, omdat ik heel onreglmatig ongesteld ben ga ik een paar x per maand naar haar toe voor echo's om te kijken wanneer mijn eisprong is.De ene x is dit de 9de dag, dan de 19de dag, heel verschillend dus.Omdat ik dus nog steeds niet zwanger ben, heeft ze voorgesteld om mijn ongesteldheid af te wachten, (dit moet ongeveer 14 mei zijn)en dan te starten met clomid.De week erna wil ze mijn baarmoeder en eileiders doorspuiten, het schijnt niet heel prettig te zijn, mijn vraag is, wie heeft daar ervaring mee???

En wie heeft ervaring met clomid?Wat zijn de bijwerkingen, ik weet dat dit per persoon verschillend is maar ben er benieuwd naar.Zie tegen dit alles wel op hoor!!!Hoop gewoon dat ik niet ongesteld wordt en zwanger ben!!!!

Alvast bedankt!!!!

xje mamavanjesse

hoi mamavan jesse

met de baarmoeder en eierleiders doorspuiten heb ik geen ervaring maar ik zit wel aan de clomid, ik heb nu me 5de ronde met clomid eropzitten, en ik had nu 100mg, het is nu afwachten of ik ongi ga worden en zoniet dan moet ik beginnen met 150mg clomid, Ik heb best veel last van de clomid, me hele lijf gaat zeer doen en vooral me buik, me humeur is zeer beneden peil en ik probeer er op te letten maar dat heeft totaal geen nut, ik ga een beetje wazig zien en wordt een beetje onrustig in me lijf, al met al heb ik veel last van die bende, en ik wordt er erg opgeblazen van

succes meid met alles, ik hoop voor je dat het snel allemaal goed komt

groetjes linda

Hoihoi,

Mijn ervaringen zijn toch anders. Ik zit alweer ruim een half jaar aan de clomid 150mg, maar merk er bijna niets van. Soms slaap ik wat moeilijker in dan normaal, maar verder word ik er niet chagerijnig van ofzo.
Het slaat overigens bij mij ook totaal niet aan (geen eisprong) , dus wellicht is dat ook wel de reden dat ik er geen last van heb....

Maar goed, ook ik had me op het ergste voorbereid na het lezen van sommige ervaringen op dit forum, en mij viel het 100% mee.

Succes ermee!

Groetjes, 10e

Hoi Jesse,

Ik heb een HSG onderzoek gehad (zoals jij het noemt het doorspuiten van je eileiders)
De hoofdreden is om te kijken of je misschien afwijkingen hebt in je baarmoeder en/of eileiders. Daarnaast kan het  zo zijn dat  een eventuele opstopping weg gespoten wordt.  

Het onderzoek zelf vond ik geen  pretje. Ik heb me het  heel erg  voorgesteld dus het viel toen uiteindelijk wel mee. Neem wel 2 naproxennen 2 uur van de voren in. Gewoon aan je gyn vragen!!!!

De zetten een  klemmetje vast op je baarmoedermond. En via een dun cathetertje spuiten ze contrastvloeistof naar binnen.  Dan worden er rontgenfoto's gemaakt om te kijken waar het heen gaat. Dit geeft een krampend gevoel of je heel erg ongesteld moet worden. Bij mij zaten beide eileiders dicht dus ik had best veel pijn want de vloeistof kon nergens  heen. Als het onderzoek eenmaal is afgelopen dan zakt de pijn ook snel.

Heel erg veel sterkte en  hoop dat  je  snel zwanger  bent!

Ester  

Terug
Bovenaan