DOORTjE

A

Anoniem

Guest
Ha Doortje,

Hoe gaat het nu met je?
Lukt het een beetje met het uitkienen van je vruchtbare periode? Ga er niet vanuit dat het gelijk de eerste keer raak is he, dan valt het zo tegen. Ik had 3 maanden de tijd om mijn lichaam op deze manier te leren kennen, en ik kan nog steeds niet uitrekenen wanneer ik nu had moeten klussen... Ik heb echt naar mijn lichaam geluisterd, en had niet eens meer uitgerekend wanneer ik het vruchtbaarst zou zijn.
Ik las de vorige keer dat je bij mijn verhaal een traantje had gelaten. Das lief, en ik hou jou ook echt in de gaten hoor! Ik hoop voor je dat het allemaal snel lukt, en laat je niet gek maken door je zus, dat is het niet waard. Jullie doen dit voor jullie eigen geluk.
Succes,
Groetjes J

Ha J

Da's toevallig, ik dacht effe lezen, en dan ga ik J opzoeken op het andere forum. En zie daar heb jij mij eerder gevonden Ha HA!!!
Met mij gaat het wel goed hoor. En ik ga er zeker van uit dat ik ongi word. Zou inderdaad er snel zijn. En trouwens ik voel helemaal niets. Ik had gisteren gevoelige borsten, zo gevoelig zijn ze nog nooit geweest. Ik heb namenlijk een borstverkelining gehad, en met vrijen moest mijn man er toch wel een beetje in knijpen, wilde ik het voelen. Nou gisteravond, was dat wel anders zalig HIHI!!!
Maar ja dat zegt helemaal niks, kan toch ook door het stoppen met de pil komen he?
Verder gisteren erg moe, maar vanmorgen wist ik waarom, opgestaan met keelpijn, zal dus wel een griepje aankomen.

Verder hebben we afgesproken volgende maand niet te tempen, en gewoon te vrijen als we zin hebben en niet op afspraak haha!!

Hee en hoe is het met jou, al misselijk
Wanneer ben je uitgerekend?
Wanneer ga je naar de vk?
Nou ik vind dit spannend hoor, wat merk je verder?
Wanneer gaan jullie het de familei vertellen, wacht je tot na de echo??
Een heleboel vragen zoals je ziet. Vind het erg leuk om te weten hoe het met je gaat.
Trouwens nog een vraag welke test had jij gebruikt. Ik heb dus 6 van die stomme Romed dingen hier liggen. Wat dus bedrog blijkt te zijn.

Hee we houden contact, en doe rustig aan, geniet !!!!!

Liefs en dikke knuf Doortje

Ha Doortje,

Nou, hier is het wel gezelliger hoor, dat andere forum moet nog een beetje los komen denk ik, dus ik moet maar vaker op bezoek gaan denk ik.
Maar verder gaat het goed met mij hoor, en mijn mannetje ook.
We zijn druk bezig met de trouwerij! Ja ja, eigenlijk hadden we de plannen om later te gaan trouwen, ik had nooit verwacht dat we zo snel al zwanger zouden zijn... Nu nog even afwachten of het goed blijft gaan natuurlijk, maar we zijn positief.
Nu gaan we al 14-6 trouwen! Natuurlijk kijkt iedereen ons aan met een scheel oog op mijn buik, maar dat kan me niet schelen. We zeggen gewoon nog dat er niets aan de hand is. We willen het pas gaan vertellen rond 7-6. Dan zitten we op 12 weken, en zijn we die week ervoor voor de echo bij de verloskundige geweest. Mooie tijd toch? Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin gezegd. Zij had gelijk door dat er iets aan de hand was, zelfs aan mijn partner!!! hihi, dus natuurlijk heb iki het haar gelijk gezegd.
Ik heb donderdag een afspraak met moeders-voor-moeders en 26 mei met de verloskundige. We zijn natuurlijk reuze benieuwd, maar die week erna krijgen we pas de echo. We zijn 23 december uitgerekend, maar ik zeg tegen familie dat we uitgerekend zijn op 6 januari. Dan word ik tenminste niet iedere dag gebeld rond de kerst... Dat lijkt me namelijk zo super irritant. Dan ben je zelf al aan het wachten, en dan gaan de mensen om je heen ook nog eens lopen zenuwen...

Goed van je dat je er niet te snel van uit gaat dat je al zwanger zou zijn... Gevoelige borsten had ik vooral in mijn eerste ronde super sterk! Mijn tepels deden zelfs pijn! Toen ik zat te wachten op mijn menstruatie en zwanger bleek te zijn voelde mijn borsten helemaal niet ZO gevoelig! Ik voelde eigenlijk helemaal niets. Ik merkte bij tandenpoetsen dat ik mijn achterste kiezen niet kon schoon schrobben, dan moest ik overgeven... Dus een elektrische tandenborstel bied nu echt uitkomst! hihi. Verder moest ik achteraf gezien wel erg vaak naar het toilet toe om te plassen, maar eigenlijk viel me dat op dat moment nog niet eens op. Ik was er echt niet mee bezig.

Lastig hoor keelpijn, sterkte daarmee. Weet wel dat ziek zijn niet schadelijk kan zijn voor de ongeboren vrucht, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Verder voel ik me goed. Als ik iets eet komt de helft er daarna weer uit, zelfs met drinken van goedemorgen! Bah! hihi. Ik heb een beetje gevoelige tepels, maar heb bij een klein beetje beweging al een sportbh nodig voor mijn gevoelige borsten. Zo een waanzinnig grote maat heb ik ook weer niet (75C) maar het gaat snel zeer doen. Ik kan mijn broeken niet de hele dag vast laten zitten, niet dat ze nu zo strak zitten, maar enige druk op mijn buik voel heel naar en word ik snel misselijk van. Dus thuis zit ik echt met een joggingbroek aan. Ook ben ik heel gevoelig voor luchtjes. Niet dat ik daarvan moet braken ofzo hoor. Gister gezwommen met Mijn Partner (R) en werd gek van de lucht die boven het water hing, het leek wel op een flesje mannenlucht die in het water was leeggegooid. Achteraf gezien had ik dit vorige week ook al geroken. De frituurpan daar stinkt de hele keuken naar en eigenlijk stinkt het overal... hihi. R wordt er soms gek van en die doet zijn best, maar ruikt er niets van. hihi.

Ik   heb gebruik gemaakt van de Clearblue zwangerschapstest. Niet de digitale hoor, de gewone. Zelf vind ik die heel prettig werken. Het was duidelijk toen het niet raak was, maar ook zeer duidelijk toen het wel raak was. En alle twee is het natuurlijk belangrijk. Ik had mijn urine opgevangen in een plastic bekertje, en daarna de test een aantal sec. ingedoopt. Horizontaal neerleggen en maar wachten. Toen het deze maand raak was heb ik ook geen moment getwijfeld aan die test. (de eerdere keren trouwens ook niet.) Met andere testen heb ik geen ervaring. Ik had gelijk 2 keer 2 testen in huis gehaald van de drogist. Natuurlijk heb ik er   nu 2 over, maar ik heb het bonnetje bewaard, en die vrouw zei dat ik een dichte verpakking altijd mocht inruilen indien ik em niet zou gebruiken... Toen maakte ik nog een grapje! hihi. Als je dichtbij woonde had ik em zo naar je toe gebracht, misschien brengt ie nog geluk! Maar volgens mij woon je toch in Limburg??
Ik woon zelf in Rotterdam (Barendrecht).

Als je nog vragen hebt stel je ze maar, misschien kan ik ze wel beantwoorden, en anders vind ik het wel gezellig hoor. hihi.
Ik weet zeker dat het jullie snel gaat lukken, maar het lijkt me echt beter om er niet teveel mee bezig te zijn hoe moeilijk dat ook is. Het valt zo tegen als het niet raak is en je verwacht zoveel van je lichaam. Schrijf gewoon alles op wat je voelt. Een schriftje bij je bed, dat had en heb ik nog. Ik kreeg in de 2 de en 3 de ronde na mijn eisprong gevoelige tepels. Dat viel me achteraf op. Ook merkte ik die slijm op mijn toiletpapiertje, en kwam er achter dat ik 2 dagen laten (s middags) steken kreeg in mijn rechter onderbuik. Die avond hebben we gevreeen en toen moest het raak zijn geweest. (de dag erna had ik iets gevoelige tepels zelfs nog minder dan de vorige maanden...)

We hebben namelijk maar heel weinig geklussen die maand. 1 keer veel te vroeg in de cyclus, maar het voelde goed en we hadden zin. We hadden een drukke maand… En 1 keer klussen toen het al gebeurd was. Ik heb geen gek standje gedaan ofzo, niet met mijn billen omhoog gelegen zoals zo velen zeggen, maar ook niet meer naar de wc geweest daarna. Zoals je ziet is het natuurlijk ook wel puur geluk.

Sorry van deze vele berichtjes hoor, ik had in Word geschreven omdat dit lekkerder schrijft voor mij. Daarna dacht ik het even te kopieeeren naar dit forum, maar dat lukte blijkbaar niet zo fijn... GRRR!!!

////////////////////////////

Schrijf gewoon alles op, dan leer je je lichaam het snelste kennen. En ga na elke maand eens goed alles op een rijtje zetten van wat je hebt gevoeld. Dan ga je patronen leren kennen en leer je misschien nog meer dan met dat temperaturen. Dat lijkt mij echt niets voor mij, een hels gedoe. En wij zijn ook geen personen die elke dag met elkaar liggen te klussen, knuffelen wel, maar that is it.Ik wens jullie alle goeds en succes. Ik duim heel hart voor jullie. En laat je nog steeds niet gek maken door je zus of familie. Dat is het niet waard. Een kleine is er aan toe als jullie lichamen er ook aan toe zijn. Pas dan kan jullie uk gezond en veilig op de wereld komen.

Liefs en groetjes J

Ik lees altijd het decemberforum, en doordat daar niet zo heel veel mensen op zitten heb ik je berichtje ook weer snel gevonden.

Even weer bovenaan zetten hoor, Doortje, heb je em al gelezen???

Groetjes J

Terug
Bovenaan