doorverwezen naar de gyn

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Twee weken geleden voor het eerst op dit forum een berichtje geplaatst, sindsdien veel gelezen, weinig geschreven.

Inmiddels twee doktersbezoeken verder, urine onderzocht (= ok), mijn man's sperma onderzocht (= ok) en een inwendig onderzoek (= ok, op een iets grotere linker eierstok na, hoeft niets bijzonders te zijn.. zegt de huisarts), dus nu is de beurt aan de gynaecoloog.

Heb het vandaag toch maar aan mijn baas verteld, iemand die nooit ergens last van heeft en nu ineens 'steeds' naar de dokter gaat valt op... Werd goed ontvangen. En morgen maar een afspraak met de gyn maken. Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voor je daar terecht kan??? Nu we, na drie jaar, eindelijk de stoute schoenen aangetrokken hebben, wil ik dan ook eigenlijk zo snel mogelijk 'hulp' !

Word trouwens wel helemaal blij van al die zwangerschappen binnen dit forum van de laatste twee weken en wil nog even iedere aanstaande mama heel erg feliciteren en aan de rest: wij komen ook nog wel aan de beurt

Groetjes !!!!

Hoi!

Het worden dus spannende maanden voor jullie! Maar wel eindelijk duidelijkheid en dat is ook erg fijn toch? Zo hebben wij het wel ervaren in ieder geval. Wij konden met een week of 3 bij de gyneacoloog terecht en de onderzoeken daar hebben een maand of 2/3 geduurd. Ik heb ook een hsg (baarmoederfoto) en een kijkoperatie gehad en die zijn na die 3 maanden gedaan. Laat het gewoon over je heen komen. Ik vond het goed te doen.
Slim dat je je baas hebt ingelicht. Over het algemeen zorgt dit  voor een stukje begrip.

Succes!

lfs ing

hoi,

ik hoop dat jullie snel terecht kunnen in het ziekenhuis en alles een beetje duidelijker wordt

wens je heel veel succes

groetjes moekje

Nou, de afspraak staat hoor !  

7 december zijn we aan de beurt, gelukkig niet al te lang wachten, want ik zag dat de wachttijd voor poli gyn 8 weken was, maar hiervoor dus blijkbaar niet !  

Ik houd jullie op de hoogte !

groetjes allemaal

Hoi!

Fijn dat je de stap hebt gemaakt....zorgt voor een stuk rust (bij mij in elk geval wel!).
Wij hadden ook geen wachttijd bij de gyneacoloog. Het vervelende is alleen dat je constant rekening moet houden met je cyclus. Dat kostte bij ons de meeste tijd.
Wij zitten nu twee maanden in de medische molen en ik heb vandaag net een preoperatief onderzoek gehad voor de kijkoperatie die binnen twee weken plaats vindt.

Alle onderzoeken waren tot dusver positief; bloed-, zaad- en cyclusonderzoek. Alleen was de samenlevingstest negatief. Dat kan eventueel duiden op niet toegankelijk baarmoederslijmvlies. Tegelijk met de kijkoperatie willen ze een HSG doen om te kijken of de eileiders doorgankelijk zijn. Ik ben toch onder narcose, dus pijnlijk zal het niet zijn....! Geluk bij een ongeluk.

Na de operatie weten we dus precies hoe of wat. Het klinkt misschien vreemd, maar ik kijk echt uit naar de operatie, of beter gezegd de uitslag na de operatie.

Wat ik wel vervelend vind is dat je eigenlijk gedwongen wordt om je collega's op de hoogte te stellen. Niet dat ik dat niet wil, maar heb soms gewoon geen zin om erover te praten. Alle reacties zijn (vaak) goed bedoeld, maar komen soms wel hard over. Tja, ben soms een  beetje overgevoelig bij dit onderwerp!!!

Heel veel succes en nu maar hopen dat al die zwangerschappen besmettelijk zijn!

Groetjes kroesie

Terug
Bovenaan