doorverwezen naar gynaecoloog

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik heb vanmorgen toch maar de stap genomen en ben naar de HA gegaan.Die stuurde me gelukkig gelijk door naar de gyn en daar kan ik nu over 5 weken terecht.

Kan iemand mij vertellen wat ik tijdens zo'n 1e bezoek kan verwachten?
Alvast bedankt!

Groetjes Janu

Hoi Janu

Zelf ben ik  in maart   naar de huisarts gestapt.
Alleen die heeft toen het eerste onderzoek zelf gedaan, namelijk spermaonderzoek  bij mijn man en bloedonderzoek bij mij (voor evt.chlamydia antistoffen).
En dat laatste hoefe weer niet bij mijn man omdat ik zijn eerste was.

Dit als  snellere voorbereiding op de gyn zeg maar.
Deze uitslagen waren goed dus..
vervolgens heb ik nu 30 mei een afspraak bij de fertiliteitsgyneacoloog. En dat is een intake gesprek waar ze ons gewoon uit gaan leggen wat voor onderzoeken gedaan kunnen worden.
En ze gaan vragen stellen over eventuele erfelijke aandoeningen in de familie enzo. En over het verloop van je cyclus.
Ik denk dus dat het ook bij jou eerst gewoon een voorbereidend gesprek is.
En daarna zal waarschijnlijk eerst het sperma onderzocht worden en een bloedonderzoek.
Heel veel succes!!

Liefs Linnepinnie

hoi!

dank je voor je snelle reactie.

We hebben al wel een zoontje van ruim 2 dus we weten dat het wel kan, maar toch maak ik me zorgen. Misschien hebben we met hem wel heel veel geluk gehad dat het zo snel raak was!

Hoi Janu,

Bij ons eerste bezoek aan de gyn heeft ze bij mij een inwendige echo gemaakt en bij mijn partner globaal gekeken naar zijn geslachtsdeel, naar ballen enzo... wat klinkt dat plat.... Verder een hele uitgebreide vragenlijst doorgenomen. We kregen een heel informatiepakket mee over de verdere gang van zaken. Daarin zaten formulieren om bloed af te laten nemen, voor de eisprong en na de menstruatie. We kregen ook gelijk een potje mee om sperma in in te leveren. We hebben toen ook gelijk een afspraak gemaakt voor een samenlevingstest.
Ben blij dat we de stap toen genomen hebben, want we zijn een heel stuk wijzer.
Wens je veel geluk toe. En mocht je nog vragen hebben, laat je het maar weten.

Groetjes Suusje

hoi..

denk dat het ook een btje per gyn verschilt...

bij mij werd er eerst heel wat informatie gevraagd.. vragen gesteld..
daarna kreeg ik een uitstrijkje en een inwendige echo (valt allemaal best mee hoor.. maak je niet al te druk erom) en er werd bloed afgenomen!!
kreeg een potje mee voor mn vriend die moest ook nog zaad inleveren,en moest 3mnd lang tempen,en daarna weer komen!! ben inmiddels zelf zwanger geworden,dus kan de gyn afbellen!!

he meid.. maak je niet te druk erom... het komt goed!!

succes
liefs cenn

Hoi Janu

Hoe lang ben je nu al bezig voor de tweede?
Zelf ben ik 18 maanden bezig voor de eerste...was voor ons dus een hele opluchting dat mijn mans sperma in ieder geval goed is.

En wat je al zegt...hoe het bij de eerste is gegaan..zo hoeft het natuurlijk niet bij de tweede te gaan. Ik heb inmiddels ook al genoeg gelezen dat het daarna toch een stuk moeilijk werd. Hoe raar dat eigenlijk ook is...
Goed dus dat je gewoon naar de gyn gaat. Gewoon voor de zekerheid!
Succes!

Liefs Linnepinnie

Hoi Cenn en Linnepinnie,

Cenn van harte gefeliciteerd, geweldig voor je!

Ik ben ruim een jaar geleden gestopt met de pil en 11 maanden echt gericht bezig zeg maar. Ik ben ook al met temperaturen in de weer geweest dus dat kan ik alvast meenemen naar de gyn. Ook gebruik ik nu 4 mnd ovulatietesten waarop wel elke maand voor m'n eisprong 2 streepjes te zien zijn.
Gelukkig heb ik wel afleiding omdat ik al een zoontje heb, maar ik ben er toch wel mee bezig. Ik kan er ook echt niks mee als mensen zeggen dat je er niet zo veel mee bezig moet zijn. Je hebt toch altijd in je achterhoofd wanneer je eisprong is en of het raak kan zijn als je aan het vrijen bent?!

Terug
Bovenaan