Doorverwezen voor IVF....eng!

Hoi meiden,

We moesten gisteren weer naar de gyn voor mijn controle afspraak na de kijkoperatie. De gynaecologen hadden overleg gehad onderling en ze vonden het toch het beste om ons nu door te verwijzen voor IVF. Het risico dat de endo terug komt en er weer nieuwe cystes gaan ontstaan vinden ze te groot, dus we moeten niet te lang meer wachten. En aangezien er met IUI maar weinig kans is dat ik zwanger zal raken (ook wel door de endo) is IVF toch een betere optie. Maar ik vind het wel echt heel eng hoor, had zo gehoopt dat dit niet nodig zou zijn!! Het leek nog een ver-van-mijn-bed-show en nu is het ineens al heel dichtbij... We hebben op 28 aug. een afspraak bij dr. Zandbrink in het Erasmus MC. Iemand al ervaring met deze dokter en dit ziekenhuis? Daarna moeten we nog naar een info-avond en dan is er in principe geen wachttijd meer. Ik heb ook navraag gedaan over IVF zonder rest-embryo's of cryo's en dat was in principe wel mogelijk volgens de secretaresse. Ik vind het echt heel erg spannend allemaal en weet niet zo goed of ik hier nou blij mee ben of niet. Niemand doet graag IVF natuurlijk. In de tussentijd mogen we trouwens nog wel een IUI poging doen als dat nog zo uitkomt, hopen dat het dan alsnog daarmee gaat lukken!! Zou toch wel een goede mop zijn he! Deze maand kan dat niet meer, ben net ongi geweest, dus we zouden het nu dan wel zelf kunnen proberen.... Daar verwacht ik maar niks meer van na al die tijd...maar dan is de mop nog beter als dat zou lukken!

Liefs, Anke

Hoi Anke,
Ja dan komt het ineens allemaal erg dichtbij. Kan me voorstellen dat je het in je achterhoofd houd van... het zou kunnen dat... maar je hoopt gewoon van niet. Zoiets kan dan  erg overrompelt zijn.

Veel succes straks met jullie pogingen hetzij eigen, IUI of IVF.

Sterkte meid

Liefs Leah

Hoi Lieve Anke

Kan me heel goed voorstellen dat je ervan schrikt een beetje...
Het is ook niet niks allemaal.
Nou ik hoop iig dat het allemaal niet nodig is voor je meid en dat je misschien wel deze maand een goede "'mop'' hebt en anders misschien met de iui nog kans!
Duim voor je want je verdiend het!

dikke kus Niekje

Hoi Anke,

Spannend zeg!! En wat fijn dat ze jullie wens respecteren. Daar hoeft je je dan niet meer zorgen over te maken! Ik heb geen ervaqring mete hete erasmus MC en die dok. Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Gr Ester

Lieve Anke,

He meisje toch... Ineens sta je voor de grote stap die IVF heet....
Dan komt het allemaal wel heel dichtbij.
Wellicht dat je nog 1 keer IUI mag doen en het zou natuurlijk heel bijzonder zijn als het dan toch nog raak is.

Wat fijn dat ze in het ziekenhuis jullie wens w.b. rest embryo's/cryos respecteren.
Dan hoef je je daar in elk geval geen zorgen over te maken.

Meid hou je taai. Denk aan je.
Liefs,
Peet

Hoi Anke

Ik kan mij voorstellen dat je het allemaal een beetje eng vindt.
Ikzelf heb 8 IUI behandelingen gehad maar dit mocht niet baten.
Toen doorverwezen voor IVF,intake gehad informatieavond bij
gewoont in een wachtlijst van 3mnd.Maar nog geen 6wk naar
onze intake bleek in spontaan zwanger te zijn.Moet er wel bij
zeggen dat er bij ons geen afwijkingen zijn gevonden.Onze
zoontje wordt zo alweer 3jr.
Proberen nu alweer 2jr zwanger teworden wel 3miskramen ge
had maar nog geen normale zwangerschap.
Wij zijn vanochtend naar de gyn geweest in wij gaan nu toch
IUI in eigen cyclus doen.Ik heb zulke nare bijwerkingen vanclomid
gehad nou dat gun je je ergste vijand niet toe.Toen ik over ben
gegaan op spuiten werd het wel iets gemakkelijker maar het
hoeft voor mij niet meer.Laat alles maar gewoon over je heen