Doorverwijzing Gynaecoloog

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn vriend en ik zijn al een jaar bezig om zwanger te worden, helaas nog niet gelukt. </p><p> </p><p>Ik loop al bij de gynaecoloog voor onrustige baarmoedercellen en zij vertelde mij dat ik na een jaar proberen een doorverwijzing moet vragen.. </p><p>Morgen ga ik dus de huisarts bellen en een doorverwijzing vragen.</p><p> </p><p>Hebben jullie hier ervaring mee? Wat gaat er dan nu allemaal gebeuren?? </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi blondiieWat vervelend dat het niet gelukt is. Wij zijn nu ook bijna een jaar bezig en ik ben al langs geweest omdat ik het zelf niet vertrouwde. Bij de eerste onderzoeken krijg je een inwendige echo, bloedonderzoek (naar evt. een vroegere chlamydiainfectie en om te kijken hoe je schildklier werkt) en je man mag zaad na laten kijken. Van daaruit wordt verder gekeken welke onderzoeken nodig zijn. Heel veel succes! Hopelijk be  je snel zwanger 
 
Thankss voor je reactie Johanna!Gebeurd dat allemaal in 1 afspraak? Kwam er bij jou duidelijkheid uit? Klopte je voorgevoel met het niet vertrouwen? 
 
Ja dat doen ze allemaal in 1 afspraak alleen het zaadonderzoek moet mijn man komende week doen. Bij mij is nog niets gevonden maar bij mij is ongeveer 7 jaar geleden chlamydia gevonden. Ik ben ervoor behandeld maar heb waarschijnlijk heel veel jaren ermee gelopen. Het was nu, 7 jaar na de behandeling daarvoor, nog steeds in mijn bloed te zien. Daarom moet ik nu een hsg onderzoek in gaan plannen om te kijken of mijn eileiders dicht zitten. We zullen het zien!
 
Spannend allemaal zeg! En wat een nasleep zeg.. Ik heb 3,5 jaar terug nog een uitgebreide soa test gehad, dus ben niet bang van chlamydia. Wel bang voor een heel ziekenhuistraject, omdat het bij mijn zus ook 3 jaar heeft geduurd voordat ze zwanger is geworden. Zij had geen natuurlijke eisprong. 
 
Ik had een inwendig onderzoek en een bloedonderzoek. Mijn vriend moest zijn zaad laten onderzoeken. 5 weken later weer een afspraak om de uitslagen te bespreken en plan van aanpak door te spreken. Uitslag van inwendig onderzoek kreeg ik overigens wel gelijk. Succes!!
 
Ik ben naar de fertiliteitskliniek gegaan toen het ons na een jaar niet was gelukt. Dat kunnen ze je eitjes bekijken,  de groei er van en of er een eisprong plaats vind.  Een eisprong heb je gehad en dat kun je weten als je weer ongesteld wordt. Ze kunnen je verloop  van de cyclus dus goed volgen maar daarintegen moest ik ook tempen iedere dag 
 
Terug
Bovenaan