Doorverwijzing naar oogarts!!!!

Hallo,

Wij zijn vanmorgen met onze zoon van bijna 4 naar het cb geweest en daar is geconstateerd dat onze zoon niet best ziet.
Hij heeft een ogentest gehad en hij kon de derde regel bijna niet lezen met het brilletje op hij keek er steeds overheen.
Nu moesten wij bij de huisarts een verwijzing halen (kan vrijdag opgehaald worden) en dan zien we wel verder.

Maar heeft iemand een idee hoe het nu verder gaat?
Zowel mijn man als ik zelf dragen geen bril.

Heeft iemand nog handige tips voor ons of verder advies alles is welkom????

Groetjes Brenda (jesse 04-10-04 en Dylano 10-03-08)
 
Hoi Brenda,

Zoals je weet brilt Merel sinds een paar maanden. Hoe het bij haar ging is als volgt.
De oogarts deed dezelfde test als bij het CB. Alleen had Merel daar niet zo'n zin in, dus hebben ze dat overgeslagen, omdat het CB al meerdere keren de test hadden gedaan.
Daarna gaan ze in de oogjes druppelen om de oogdruk te meten. Dat vinden kinderen over het algemeen vreselijk. De druppels kunnen ietwat prikken. We moesten Merel met z'n drieen vasthouden, omdat ze niet wilde. Ze huilde hartverscheurend en ze schopte en trapje naar ons. Ik vond het zo zielig, maar het moest wel. Het erge was dat het de eerste keer niet lukte en dat ze toen nog een tweede keer moest. Ook toen lukte het niet. En toen moesten we thuis zelf haar ogen druppelen. Dat moest dan 2 keer daags drie dagen lang gebeuren. Gelukkig ging dat stukken beter. De bedoeling van de oogdruppels is om de pupillen te verwijden, zodat de oogarts kan meten hoe slecht de ogen zijn. Jesse moet dan op een stoel zitten of hij mag ook op je schoot zitten en dan houden ze verschillende brilletjes voor zijn ogen. Vervolgens ga je met een verwijsbrief van het ziekenhuis naar een opticien om een brilletje uit te zoeken. De oogmetingen hoef je dan niet meer bij de opticien te doen.
Overigens kan Jesse een paar dagen last krijgen van zijn ogen, met name als de zon schijnt.  Het  moet dan een zonnebril dragen.  Die moet je ook meenemen als je naar de oogarts gaat.

Sterkte. Laat even weten hoe het is gegaan.

gr. Irene
 

Hallo Irene,

Heel erg bedankt voor je reactie en we weten een beetje wat er allemaal gaat gebeuren.
Jesse moet nu 26 augustus naar de oogarts en daarna weten we hopelijk wel meer, maar dat laten we met de tijd wel horen.

Maar hoe gaat het nu verder met merel haar bril is ze er al een beetje aan gewend????

Hoe was trouwens jullie reactie toen jullie het hoorde en hoe zijn jullie er achter gekomen bij merel???

We horen het wel.

Groetjes Brenda, Jesse en Dylano
 
Hoi Brenda,

Merel was al op dag 1 gewend aan haar brilletje. Als ze 'smorgens opstaat dan doet ze haar brilletje gelijk op.
Ik merkte tijdens het tv kijken of een boekje lezen dat ze niet goed kon zien. Ze wreef vaak in haar ogen of keek schuins met haar ogen. Ik maakte me best wel zorgen.
En op het CB werden mijn vermoedens bevestigd. Ze moest wel drie keer terugkomen, omdat ze of geen zin had om het brilletje op te doen en de laatste twee keer was het steeds dat ze de een na laatste regel niet goed kon lezen.
Ik baalde er wel van dat ze nu al moet brillen. Ik dacht wel dat ze op een gegeven moment zou moeten brillen, omdat wij allebei bril/lensdragend zijn, maar zo jong al. Nou ja, niks aan te doen. Ze kan nu veel beter zien en dat vindt ze fijn.
De oogarts constateerde bij haar een cilinderafwijking in beide ogen. Ze zal waarschijnlijk altijd moeten blijven brillen.

Sterkte 26 augustus.

gr. Irene
 
Terug
Bovenaan