doorzetten???

Hallo

Even een update over mijn inbakeravontuur.
Op zich denk ik nog steeds dat het wel een goede stap is geweest, hoor. Maar Loek was geen huilbaby. Wakker, heeeeeeel wakker en dat kan uiteindelijk niet goed zijn voor hem. Hij werd hyperactief, nu na zijn slaapjes heb ik het verschil gezien: rustige ogen en ontspannen lijfje. Maar nu huilt hij al de hele dag door als hij wakker is. Zodra hij in de gaten krijgt dat hij weer naar bed gebracht wordt, gaat hij huilen. We hebben net een uur krijsen achter de rug. Nadat troosten niet meer hielp, heb ik hem uit de doeken gehaald, gevoed en omdat hij aan de borst weer in slaap viel: ingebakerd en nu brengt papa hem naar bed. Weer huilen...

nu heb ik een baby die wel een paar dutjes doet op een dag, maar inmiddels de 3 uur al bijna gehaald heeft... Wat vind ik fijner??? Wordt het echt wel minder? Zit hij nu in de verzetfase...?
Ik vind dat we nu even door moeten zetten om het een kans te geven, maar dit is wel erg meoilijk. Hij huilde nl bijna niet meer. De enige reden dat ik begonnen ben is omdat ik de oververmoeide baby-beschrijving in hem herkende en dat daardoor honger en slaap verward werd door ons.

Loek lijkt hier nu niet gelukkiger van te worden...

Daar ben ik weer!!
Als je gek van me wordt moet je het zeggen hoor hihihi
Ik denk echt dat je door moet zetten! Hij moet er ook aan wennen.
Ik weet wel dat Evi de 3de of de 4de dag zich hevig verzette tegen het inbakeren. Ik heb toch doorgezet met resultaat. Ik zou als ik jouw was als het na een paar dagen niet helpt contact opnemen met het cb. Misschien hebben ze tips voor je en kunnen ze je verder helpen.

groetjes Sonja

Hoi Rosanne,
ik denk ook dat je eventjes door moet zetten, hoe moeilijk dat ook is. Net doen alsof je gek bent!
Jullie moeten er natuurlijk alletwee even aan wennen, maar wanneer je ventje aan het nieuwe schema en ritueel gewend is zal alles vast veel beter gaan!
Heel veel succes, zet 'em op!
groetjes van Ruth

Hoi Rosanne,

Jij kent Loek het beste, jij kunt het beste zien waar hij goed op reageert. Als jij denkt dat hij meer slaap nodig heeft en als inbakeren daarbij helpt, is het gewoon even doorzetten.
Maar als hij het ook zonder die slaapjes goed deed en weinig huilde, is het misschien juist een actief mannetje en frustreert die regelmaat juist enorm.

Ik heb het bij Esther ook een tijdje geprobeerd, zonder inbakeren.  Was géén succes. Ze wil juist veel afwisseling, verveelt zich erg snel. Dus toen ik haar voor de 3e keer op een dag in de box wilde leggen, begon ze al te krijsen. En de dag daarna bij de 2e keer. En toen bij de eerste keer. Ze doet het het beste als ik veel met haar de hort op ga en haar dan na een uur of 2 thuis in bed leg. Ze wil juist meer prikkels i.p.v. minder. En af en toe moet ze dan alle ervaringen verwerken en huilt ze een half uurtje, maar dat hoort erbij.

Bedenk wel dat je van dingen pas na 2 weken kunt zeggen of het werkt. Probeer dus een keuze te maken die jou het beste lijkt en houd dat 2 weken vol. Als het dan niet werkt,  kun je het altijd nog veranderen. Je doet niets wat je kindje kan schaden, dus dat is echt geen probleem.

Sterkte!

Eveline

Hallo,
Ik denk ook dat je even moet doorgaan om te kijken hoe het verder loopt. Je doet idd niets schadelijks, mocht het nu over een week of zo nog steeds doffe ellende zijn, dan kan je altijd nog stoppen.
Mij lijken de RRR'en trouwens geschikt voor alle babies, niet alleen wakkere/huilbabies. Lekker veilig voor ze, als ze snappen wat er gaat komen. Ik heb echt het idee dat Lotta nu aan mij duidelijk kan maken wat ze wil: als ze jengelt in de box betekent dat moe zijn (niet dat ze in bed dan meteen gaat slapen, ze zet eerst nog tien minuten een keel op).
Over een paar weken moet ik ook gaan afbouwen met bakeren, ze is nu 17 weken. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

Heel veel succes!!

Oh wat  herken ik je twijfels! Ik ben dan wel om een andere reden gestart met inbakeren, maar ik twijfel ook of ik moet doorzetten. Het probleem is dat je in eerste instantie een verbetering ziet en vervolgens lijkt het helemaal niks uit te halen. Gek genoeg vind ik het meer vervelend om Senne te zien huilen in de bakerdoek dan als ze gewoon in bedje ligt (want dan huilt ze ook!), het geeft me het idee dat ze huilt omdat haar armpjes vast liggen.

Eveline heeft gelijk: waarschijnlijk moet je eerst een tijdje consequent één methode gebruiken om te kunnen zeggen of het werkt. Als ik mijn verstand zou volgen, zou ik dat ook doen, maar af en toe zegt mijn gevoel: uit die doek en gewoon lekker knuffelen. Toch zou ik het een paar dagen volhouden. Spreek met jezelf af hoeveel dagen en kijk dan wat je doet. Het kan in ieder geval geen kwaad en dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Want als je nu niet doorzet en Loek wordt daarna weer onrustiger, dan wil je straks misschien weer inbakeren en moet je weer opnieuw beginnen. Heb je het geprobeerd en het was geen succes: jammer dan! Je kunt RRR dan ook zonder inbakeren blijven toepassen.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan