doorzichtige vloeistof spugen

Hoi,
Mijn dochtertje van 14 weken spuugt regelmatig doorzichtige vloeistof. Soms best veel. Er zit geen melk bij. Vaak is het ook pas na een uur na de voeding en dat blijft ze dan regelmatig doen tot de volgende voeding.
Ik denk dat het maagzuur is. Het ruikt zuur en vies.
Lieke kijkt er ook vies bij en krijgt tranen in haar ogen. Soms gaat ze huilen.
Wie herkent dit en zou het kwaad kunnen??
Vast bedankt!
Groetjes Esther
 
Hoi Esther,

Mijn zoontje van 9 eken heeft dit ook wel eens. Volgens mij is het inderdaad maagzuur. Als Jochem er echt last van heeft geef ik hem een lepeltje lauw water.Zelf vind je het ook lekker om een slokje water te drinken als je er last van hebt.
Of je er iets aan kunt doen weet ik niet dus ik wacht de reacties ook even af.

groetjes Anne
 
Toevallig heb ik dit pas bij de cb arts gevraagt, omdat mijn zoontje dit ook soms doet. Het is zo dat een poosje na het drinken van de fles de melkzeg maat gaat schiften (beetje een raar woord maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen!). Het witte van de melk zakt als eerste naar beneden, en er blijft dus doorzichtig "spul" boven in de maag. Als je kindje na een poosje nog moet spugen komt dus dit doorzichtige spul eruit. Dat is in ieder geval wat mij is verteld. Het is heel normaal en kan geen kwaad. Of het moet natuurlijk heel vaak gebeuren, dan zou ik het toch eens navragen!
Groetjes, Patricia
 
Esther, ik zie nu dat je schrijft dat het heel vaak gebeurd. Ik zou het dan zeker eens aan je huisarts vragen, ik kan me voorstellen dat zoveel maagzuur of wat het dan ook precies is wat terug komt op den duur wel kan gaan irriteren bij je kleintje! En ik denk dan maar beter een keer te veel iets gevraagt als te weinig!
Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan