Dopen

Nee hoor, moet je zelf weten. Ons kind heeft niet officieel een peettante of peetoom. Tegenwoordig is dit allemaal onzin, ook dopen doen steeds minder mensen. Kind mag later zelf kiezen waarin hij/zij geloofd.
 
Hoi Anoniem,
tegenwoordig is het doopritueel niet meer zo traditioneel/officieel als vroeger. Toen koos men voor peetoom/tante omdat deze dan (voor de kerk) meteen ook voogd van je kinderen waren. tegenwoordig moet je een voogd wettelijk via een testament benoemen. dus in principe hoef je geen peetoom/tante meer aan te wijzen. Wij zitten er ook steeds meer aan te denken om geen peetoom/tante te benoemen. en dan gewoon ons kindje met onze ouders en oma te gaan dopen (dus zelfs zonder enige andere familie!) Dopen is tegenwoordig niet meer zo IN, dus vrienden doe ik geen plezier met een gang naar de kerk. veel suc6 ermee !
liefs Merel+ (20 wkn)
 
Ik heb er moeite mee dat mensen vanuit traditie hun kind dopen en niet vanuit geloofsovertuiging (dopen is toch echt een religeuze gebeurtenis). Als je niet gelooft moet je het gewoon niet doen.

Ik geloof dus wel in God, maar niet in het dopen van baby's, dus die van ons word niet gedoopt. Daar mag ie zelf later voor kiezen als ie ook weet wat het echt betekend.

Wij hebben wel een peettante en peetoom aangewezen, niet vanuit het religieuze standpunt maar gewoon omdat het leuk is om iemand die dicht bij je staat te vragen toch een wat specialere rol in het leven van het kind te spelen.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan