Dopen

Hoi,

Binnenkort wordt een nichtje van me gedoopt. Weet iemand nog een leuk kadootje?? Ben nml. niet zo thuis in dat soort feesten. Wat behoor je dan te kopen?
Graag jullie suggesties.

groeten, Annemarie.
 
Bij ons is het gewoonte om sieraden te geven, dus gouden armbandje, oorbelletjes, enz. O ja, je hebt ook een leuk foto album (doopalbum)

1 keer heb ik meegemaakt dat de ouders om geld vroegen, dat vond ik wel een beetje raar.


Ik hoop dat je er iets aan hebt.
suc6 Mirela
 
Het is misschien ook leuk om een gebeden boekje of een gedichtenbundeltje te geven. Je hebt bij ns ook een speciale boekenwinkel die veel "kerkelijke" boeken verkoopt. Misschien ook bij jullie in de buurt. Zij kunnen ook nog wel wat tips geven om kado te geven. Succes
 
Bij ons in de Hervormde kerk is het eindelijk geen gewoonte om iets te geven van de kerk krijg je een bijbel je mag kiezen uit verschillende want je hebt ook bijbels spec. voor peuters.
Misschien is dat een tip wel duur.
Om geld vragen vind ik echt bespottelijk ik vind het alleen al fijn dat er mensen de moeite doen om de doopdienst bij te wonen [vrienden en fam] dat vind ik al een cado op zich.
Wij kregen van iemand een boekje over de doop waar je een doopfoto in kan plakken en waar gedichtjes in stonden.
Maar een bijbelskinderboekje met een verhaaltje is toch ook heel toepasselijk.
Maar je aanwezigheid is het belangrijkste hoor.
 
In de boekhandel kun je het boek
Een ongewoon gesprekje met God kopen
een boekje waarin op een andere manier met geloof wordt omgegaan dan in
de meeste kinderbijbels echt een aanrader.
 
Een leuk bestek setje kopen is ook heel leuk!!! Je kan ze met haar naam erin laten graveren, kost misschien een tientje en je ben klaar! Wel even vragen of ze dat al heeft!! En anders kan je het altijd ruilen.

Succes!!
 
Terug
Bovenaan