dopen

hallo,
even een vraagje oftewel nieuwsgierig.

wie van jullie heeft of laat  haar kindje dopen?
wij willen het in maart laten doen dan is ze 7 maanden ongeveer.

en hoe zouden jullie het doopfeest graag willen, met alles erop en eraan, met familie, vrienden en kennissen. of gewoon alleen familie.

ik ben benieuwd!!!!

groetjes sandra

Wij hebben onze dochter laten dopen toen ze   4 mnd was en alleen met goede vrienden en familie.  Vooral het intieme vond ik erg leuk, daarna wat met ze allen gedronken en gebakjes met onze dochter haar naam erop gegeten.

Onze dochter is gedoopt toen ze 2 werd. We hebben dat dus samen met haar verjaardag gevierd. Best uitgebreid, want we woonden toen net in dit huis, dus veel mensen kwamen ook nog naar ons huis kijken.
Ik denk dat we Bas rond zijn eerste verjaardag laten dopen. Dan kunnen we dat ook samen vieren.

Het is trouwens niet héél erg handig om zo lang te wachten als bij onze dochter. Toen de pastoor zei: "Eva, mag ik je zalven......?" zei Eva: "Neuh, dat hoeft niet!" Iedereen moest er erg om lachen.

Groetjes,
Karin

PS: Nog een 'nadeel' als je zo lang wacht.... ze passen meestal niet meer in echte doopjurken.

hoi hoi
wij waren heel vroeg. vera is opgedragen toen ze 3 weken was!! wij hebben geen kinderdoop wij dragen de kindjes op.
toen ik net bevallen was hoorde ik van de opdraagdienst. ik wilde graag mee met die dienst en dat kon toen ook. was wel heel gaaf samen met 3 andere kindjes

groetjes sibilla

Hoi,

Ons dochtertje was 4 weken toen ze gedoopt werd. Een echt feest hebben we er niet van gemaakt. Maar met familie en vrienden koffie gedronken na de dienst. De dienst was helaas ook pas om 19.00u ivm de vakantie dus het was als snel laat zeg maar...

Ik had soesjes gemaakt met chocola en muisjes erop. Heel makkelijk te maken en super lekker!!

Sannemams

Wij hebben Eva laten dopen toen ze 2 maanden oud was. Ze zag er beeldig uit in haar mooie doopjurk. We waren samen met 4 andere kinderen echt heel mooi. Na die tijd zijn familie en vrienden mee gegaan naar ons huis en daar hadden we de boel versierd en ik had een taart besteld bij de Hema. Ook had ik een grote roze hart gemaakt waar iedereen een tekst/wens op kon zetten. Die hart hangt nu mooi op haar kamertje.

Liefs Linda mv Eva ( 11-08-2007)

Hoi Sandra,

Wij hebben twee weken geleden onze tweeling laten dopen en zij waren ook 7 maandjes oud. Het is echt een hele leuke dag geworden. We hebben de meisjes samen met de kleine van mijn vriendin laten dopen en aansluitend een borrel gegeven in een kroegje in de stad. Hier hebben we een aantal vrienden en familie uitgenodigd. De kinderen hebben het super goed gedaan en de doop was heel luchtig en gezellig. Alle aanwezige kinderen werden erbij betrokken, dus ook zij vonden het erg interressant. We hebben van de genodigden  hele leuke reacties gekregen! Het was echt een geslaagde dag!

Veel plezier bij jullie doop!

Groetjes Brigitte

Ik twijfel nog steeds of ik dit zal doen of niet.
Ik ben zelf wel RK, maar ga NOOIT naar de kerk. Ik voel me er niet goed bij om het te doen terwijl ik niet echt geloof zeg maar.

Aan de andere kant als ze straks de leeftijd hebben om hun communie te doen en Rik wil dat graag (wat ie dan mag van mij hoor) omdat zijn klasgenootjes dat ook doen, moet ie eerst nog gedoopt worden. Dat llijkt me voor Rik danneit meer leuk.

POEH zit dus nog steeds in dubieo. Als we het doen, dan is het met familie en wat vrienden, maar neit echt groots ofzo.

Wat waren jullie redenen om het wel te doen??

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Terug
Bovenaan