dopen??

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zijn kindje doopnamen geven en laten dopen... Ik zelf zit eraan te denken om de kleine meid naast haar roepnaam ook de namen van mijn moeder en oma erbij te zetten.. maar ik ben nog in twijfel.

Wij laten hem niet dopen. Maar hebben wel als 2de naam die van mijn opa.

Ik heb zelf geen 2de naam. Mijn vriend heeft er 3. Ik vind 2 best mooi klinken. Waar twijfel je aan? Of ze mooi bij elkaar passen?

Mijn kinderen zijn alle 2 vernoemd naar een opa en oma. De volgende zal ook vernoemd worden, maar het is dan wel een verbastering van opa's naam want anders wordt het me een beetje te hollands.

Als groot zijn mogen ze zelf de keuze maken om zich te laten dopen, zo werkt dat bij ons in de kerk.

Ik heb bij al mijn kinderen een extra naam gegeven, gewoon omdat ik het mooi vind. Onze kleine hummus wordt vernoemd naar mij naar mijn moeder en naar mijn schoenmoeder, dat vond ik wel speciaal. Ik zelf heet Linda en onze hummus gaat Lynn heten.
Maar dopen? Nee daar doen we niet aan... mogen ze later zelf kiezen of ze dat willen....

dopen doen wij niet maar onze kids hebben allemaal 2 namen.
nathalia amber (ember)
aleiyah allyson

onze knul krijgt ook 2 namen maar die 2 namen zijn weer samengevoegd tot 1 naam dus eigenlijk heeft hij 3 namen. snap je hem nog? hihihihi
2 namen en een samengevoegde naam, dat wordt zn roepnaam.

vernoemen wilde ik niet want ik vind de namen gewoon echt niet mooi van ouders enz

liefs, do

hoi hoi,

Onze zoon heeft wel doopnamen, maar we hebben hem niet laten dopen. Wij hebben bewust gekozen voor meerdere namen voor onze zoon. Bij onze dochter zullen ook meerdere namen komen.

Aangezien mijn beide schoonouders overleden zijn was dit voor ons reden om ervoor te kiezen om bij een jongen de naam van mijn schoonvader en bij een meisje de naam van mijn schoonmoeder te gebruiken. Omdat we mijn eigen ouders niet wilde buitensluiten hebben we ook hen erbij betrokken.
Gelukkig hebben we nu een jongen en straks een meisje dus hebben we alle ouders erbij betrokken hahah..

Wij zijn zelf katholiek maar we doen er eigenlijk niks mee, dit is voor ons ook de reden geweest te doen besluiten de kinderen niet te laten dopen.

Groetjes Do

Bedankt voor de tips ik dacht dat je bij doopnamen ook standaard gedoopt word ik ga dus nu zeker voor de 2 extra namen dopen zien we dan wel weer kan altijd nog.

Terug
Bovenaan