Doppler gekregen.... hoor alleen eigen hartslag

<p>Kei leuk voor mijn verjaardag een doppler gekregen.</p><p>Ben 13 weken en dacht ik probeer het eens, net boven schaambot geluisterd. En ja hoor duidelijke hartslag. Ik helemaal happy en bedacht toen dat hartslag veeeeel sneller moest zijn. Was t gewoon mijn eigen hartslag?</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Vanaf wanneer hoor je de baby?</p><p> </p><p>Thanks</p>

Hey,
Ik heb ook zoiets zelf gekocht en maar 2x gebruikt. In die periode dat ik het kocht was ik heel onzeker over de groei van de baby dus om mezelf gerust te stellen kocht ik het dus. Zodra ik de baby kon voelen bewegen, keek ik er niet meer naar om. 
Heb veel dingen erover gelezen en hoe moeders dus snel in de stres schieten omdat ze het hartje niet kunnen horen. Het heeft verschillende redenen waarom je het hartje niet kan horen, maar wat het meest voorkomende is dat je kan het simpelweg niet vinden. Dat had ik ook gehad maar schoot niet in paniek omdat ik wist dat dit kon gebeuren.
De babies hartslag is sowieso op zen minst 2x zo snel als je eigen hartslag. Hoe kleiner de wezen, hoe sneller de hartslag. Hoe groter het wordt des te langzamer het wordt. Hoor het verschil wel als de vk naar de hartslag luistert tussen maanden geleden en nu (ben 35wkn). 
Is niks om je zorgen over te maken want het is best moeilijk om het hartje te vinden.

Hey ja ik begreep ook dat je t niet zo gemakkelijk kon horen. Ik had eigenlijk niet verwacht om mijn eigen hartslag zo goed te horen. 
Misschien donderdag eens aan de verloskundige vragen waar en hoe ik de meeste kans maak om iets te horen

Ja dat zal ik zeker doen. Ik vind het ongelooflijk hoe ze weten hoe de baby in de buik ligt terwijl ik maar steeds denk: is dat het hoofdje of de billen XD. 
Weet dat ze ervoor gestudeerd hebben maar blijf het toch verrassend vinden. 

Hey there,Ik heb er ook 1 thuis en vanaf 15 weken kon ik het elke keer wel vinden.
Moest wel goed met dat ding over mijn buik heen om te zoeken.
Dus kan zijn dat het nog te vroeg is en dat het nog heel erg verscholen zit achter je schaambot.
Zou dus niet te snel in paniek raken, is heel normaal dat je het nu moeilijk vind.

En inderdaad, niet te vaak doen, schijnt dat het voor de baby niet heel prettig is, maar daar zijn de meningen dat wel over verdeeld.
Ik gebruik hem ook alleen als ik me onrustig voel of zorgen maak.
Morgen 18 weken, dus is nu geen moeite meer om die kleine te vinden.
Maar ik voel hem ook, dus dat is voor mij genoeg.

Je bentnu 13 weken, dus je baby is nog heel klein. Dus helemaal niet raar als je het hartje niet kunt vinden. Maak je niet direct zorgen! En inderdaad, je kunt de vk eens vragen om je te ‘leren’ t hartje te vinden:)

Ik heb de doppler van angelsound en ben er dik  tevreden over ze adviseren dat ook pas na 16 a 17 weken te gaan gebruiken voor een goed resultaat. Ik moest de eerste keer even zoeken omdat ik mijn eigen hartslag ook de hele tijd hoorde maar weet nu waar ik moet zoeken en vind hem in een keer. Ben nu wel 20 weken dus hoeverder je bent hoe beter je het hoort.
Waarschijnlijk  ben je nog te kort zwanger om dat ding te gebruiken  dus ik zou mischien nog een paar weekjes wachten.  Ik heb in ieder geval  de angel sound en ik vind hem top ?

Hoi,
Ik had er ook een. Tot ik dat vertelde aan twee gynaecologen in Het Radbout. In koor riepen ze dat je die echt niet moet gebruiken. Op een of andere manier erg vervelend voor je baby.
Wij hebben hem meteen weg gedaan.

Terug
Bovenaan