doppler hartslag even erg laag

Hoi Dames,

Even een vraag ter geruststelling..
Ben 18 weken zwanger en ging vanochtend voor controle naar de vk. Alles zag er prima uit aldus de vk.
Bij het luisteren naar het hartje ging de hartslag een seconde of 5 erg langzaam, daarna ook direct weer een stuk sneller. Volgens de vk was dit geen probleem en kwam het vaker voor (als het later in de zwangerschap gebeurd dan reden tot actie nu normaal omdat het hartje nog aan het groeien is?).
Op dat moment was ik er ook wel gerust op maar nu maak ik me wat zorgen en wilde het graag ff bespreken hier met jullie..

heben jullie ervaring? informatie ter geruststelling?

Liefs Lisette
 
Heb het veel later in de zwangerschap gehad. CTG met spoed en uiteindelijk niks aan de hand. Lag waarschijnlijk heel diep te slapen. Maar als de verloskundige zich geen zorgen maakt, zou ik het ook niet doen als ik jou was.
 
Ik kreeg juist te horen dat afwisseling in het tempo een goed teken is, dat zou de kracht van het hartje aangeven oid. Ik weet het niet meer precies maar variatie was iig juist goed. Ik was toen ongeveer 25 weken denk ik. En inderdaad, als de verloskundige zich geen zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen als ik jou was. Al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan...
 
Je verloskundige is de expert. Zij zegt dat het veel voorkomend is en geen probleem. Als zij zou twijfelen zou ze iets ondernemen.
 
Heey meid,

Dat was even schrikken dan!!!! Gelukkig dat alles goed is! En als de vk zegt dat het normaal is zou ik dat ook geloven. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar volgens mij kan het ook niet zoveel kwaad. Misschien al een hele vroege oefening voor de bevalling? Dan daalt de hartslag ook tijdens een wee en komt daarna weer omhoog. Ik zeg zo maar wat hoor, zal wel onzin zijn haha!

Meid maak je niet teveel zorgen en geniet van je zwangerschap!!! Je bent al bijna op de helft joh!!!

Liefs ciomama
 
Dank jullie wel voor de reacties! Doet me goed.

Was daar ook zeker gerust maar blijf er dan toch later over nadenken. Stom want ik was nooit zo'n paniekvogel...
Heb echt wel vertrouwen in de VK anders trek ik daar wel aan de bel..

@mamavanbijna3, dat klinkt best logisch!

@ciomama, gefeliciteerd! doet me goed om iemand van het zwanger worden forum te zien hier! spiek af en toe nog ff daar maar heb je zwangerberichtje gemist denk ik, sorry

fijne avond allemaal en nogmaals dank! liefs Lisette
 
De gyneacoloog die ik bij de laatste had zei over hartslagen in alle variaties dat ze later in de zwangerschap (30 weken +) er wel goed naar kijken maar dat na de bevalling bij 99% van de kinderen de hartslag ineens helemaal zo is als deze hoort te zijn: regelmatig en bepaald aantal slagen. Dat had met onvolgroeidheid te maken van het hart.
 
Terug
Bovenaan