Doppler

<p>Tips gezocht! ?</p><p>Ik ben nu 12 weken zwanger en ben erg onzeker ivm meerdere miskramen, omdat m'n extrema kwaaltjes nu in flink tempo afnemen voel ik me minder zwanger. Ik maak me gelukkig nog geen zorgen omdat m'n gevoel zegt dat het met die kleine wel goed zit.</p><p>Ik heb van iemand een doppler gekregen om dan gewoon heel af en toe even naar het hartje te kunnen luisteren als ik me onzeker voel. Het is een doppler die te gebruiken is vanaf 12 weken. Hebben jullie gebruik tips? Ik vind met dat ding m'n eigen hartslag niet eens laat staan die van de kleine in m'n buik. Waar op m'n buik moet ik zoeken, boven het schaambeen als geprobeerd. Alle tips zijn welkom. </p><p> </p><p>Dankjulliewel!</p>

Je hoort wel t verschil tussen jouw hartslag en die van je kleine...alleen ik hoorde met 12 wk helemaal niks met de dopler.. pas vanaf 14 weken heel licht.. en zo'n dopler kan je ook weer juist onzeker maken wanneer je niks hoort. Dat is t nadeel. T ligt natuurlijk er ook aan waar de baby ligt en met 12 weken is ie nog zo klein.. 

Nee jij moet de baby zijn hartslag net bij je schaambeen horen. Dus net boven je Vajay. Met de doppler ga je rustig eroverheen. Het duurt even voordat je wat kan horen. Als je niks hoort, wees dan niet paniekerig. Gewoon goed zoeken en genoeg gel op je buik smeren.

[quote quote=10259588]Ik kan helaas m’n eigen hartslag niet eens vinden of horen vandaar dat ik tips zoek. ?[/quote]
Ik vond m idd onder mn navel. Maar ik hoorde m niet bij 12 wk dus heb gewacht tot 14/15 weken. Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Gebruik je wel gel erbij? Dat geleidt het geluid beter. Zonder gel (of bijv bodylotion kan ook) hoor ik mijn eigen hartslag ook niet. 
Gewoon goed de tijd voor nemen en heeel laag beginnen.  

Proficiat met je zwangerschap!! En hopen dat nu alles goed gaat!!
Mag ik je wel 1 tip geven, ga niet teveel met die doppler op je buik, deze heeft meer straling dan een echoapparaat en kan dus schadelijk zijn bij teveel gebruik. Vraag dit eventueel aan je verloskundige.
Geniet van je zwangerschap!! :)

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik zou er zelf voor kiezen om thuis een doppler te hebben, voor mijn gevoel maakt het je alleen maar onzeker. Mocht je het heel graag willen zou ik wel echt afspreken om maximaal aantal keer te doen per week/maand. En je niet te veel zorgen maken mocht je de hartslag niet direct vinden. Succes!

Terug
Bovenaan