doptone

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
Heeft iemand ervaringen met een doptone voor eigen gebruik?

Ik twijfel om er 1 aan te schaffen, alvast bedankt voor jullie reacties, Zonneke

hallo, ik heb de eerste 3 maanden een dopler in huis gehad, ik had hem gehuurd, vooral omdat ik de baby nog niet voelde en ik wilde af en toe die zekerheid van het hartje even horen, hebben.
ik heb er wel van genoten, vooral ook omdat mijn ouder sin het buitenland wonen en ik kon het hartje opnemen   en dan via de computer opsturen naar mijn ouders.  maar vanaf het moment dat ik de baby ging voelen in mijn buik heb ik hem weer terug gestuurd want toen gebruikte ik hem niet meer.
ik kan het zeker wle aanraden   in hetbegin, omdat je dan vaak nog zo onzeker bent en   dan duurt   de volgende afspraak bij de verloskundige voor je gevoel jaren ( bij mij was dat tenminsten het geval )
groetjes, greta

mag ik eens vragen vanaf wanneer jij die doptone kon gebruiken?
vanaf wanneer hoorde je je kindje? van hoeveel weken?

groetjes

Ik heb ook overwogen om een doptone te huren voor de eerste maanden omdat ik mij altijd zorgen maak of alles nog wel goed gaat daarbinnen. Maar mijn verloskundige heeft het pertinent afgeraden. Zij vertelde mij dat ze liever een uur lang een echo maakt dan 1 minuut met de doptone te luisteren. Zij vertelde dat het echt niet goed was voor je kindje om te vaak te luisteren. Ik weet natuurlijk niet wat de ervaringen en meningen van andere verloskundigen zijn, maar ik heb  er in ieder geval vanaf gezien.

Mar

Ik heb ook een doptone gehuurd via internet.
Ik vind het fantastisch!  
Vanaf een week of twaalf kon ik het hartje er heel duidelijk mee horen en ik gebruik hem nog steeds af en toe!! (28 wkn) Soms voel ik mijn kindje ineens een hele dag niet en dan stelt het me enorm gerust dat het hartje nog steeds onverstoorbaar door gaat.
Ook voor mijn man is het heel leuk want vaak als hij zijn hand op mijn buik legt wordt het kindje zó rustig dat het stopt met trappelen en hij niets kan voelen. Met de doptone heeft hij dan toch nog een béétje het gevoel dat hij contact kan maken met z'n kindje.
Ik ben in het begin wel een beetje bang geweest dat het scadelijk zou zijn, maar dat blijkt dus ècht niet zo te zijn.
Ons kindje blijkt een  aangeboren afwijking te hebben en toen we voor onderzoek in het VU waren heb ik gevraagd of het dagelijks gebruik van de doptone misschien van invloed zou kunnen zijn geweest op het ontstaan hiervan, maar er is mij door de artsen daar verzekerd dat elke dag een paar keer een paar minuten luisteren (en zo vaak/lang gebruik je hem echt niet!!) geen probleem is en dat je kind daar dus echt niets aan over kunt houden!
Als het je een fijn idee lijkt om af en toe te kunnen luisteren om op die manier je onzekerheid weg te nemen zou ik het dus gewoon doen!

he meiden.
Ik heb het anders gedaan. Ik heb voor 10 euro een steshoscoop gekocht. Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en het is heerlijk om lekker in je bedje naar het hartje te kunnen luisteren zo lang je wilt, ook leuk voor   paps. Ik heb aan mijn huisarts gevraagd waar ik zo'n ding kon kopen en het bleek dat hier in het dorp een medische groothandel zit die ook aan particulieren verkoopt. Heb de goedkoopste gekocht en het gaat perfect!!!

groetjes, vicky
32+2

Hoi Vicky!

Een stethoscoop is natuurlijk helemaal een veilige manier om naar je kindje te luisteren!
Alleen lukt dat niet bij iedereen. Mijn placenta ligt aan de voorzijde en daarom is bij mij de hartslag met de stethoscoop niet te horen (en ik heb echt een goede stethoscoop in huis omdat ik deze  voor mijn werk gebruik). Daarbij kun je meestal pas vanaf een week of 20 wat horen met een stethoscoop, en ik had toch al wel veel eerder de behoefte om wat te horen!
Ik probeer het nog regelmatig met de stethoscoop, want als blijkt dat ik de doptone niet meer nodig heb om wat te horen me dat weer de huur voor dat apparaatje uitspaart!!
Maar helaas heb ik nog geen succes gehad.. hoor voornamelijk veel geruis, darmgepruttel en vaag mijn eigen hartslag, maar helaas geen spoor van het hartje van mijn kindje.. :(
Maargoed de stethoscoop is een veilige, goedkope manier en natuurlijk zeker het proberen waard!
Maar koop zeker geen al te dure stethoscoop als je het wilt proberen want het kán dus zijn dat je niks hoort.

Ik wilde er geen. Ik zou mezelf helemaal gestoord makenen als ik dan niets zou horen dan zou ik denk ik behoorlijk in paniek raken. (Heb ook al meegemaakt dat een vervangende gynaecoloog niets kon vinden, dat is geen pretje). Daarbij als het mis zou zijn dan hoor ik dat liever in het ziekenhuis dan dat ik zelf iets er van zou denken.

Ik wilde tussen de bezoeken aan de gynaecoloog echt genieten en ik wilde er gewoon op vertrouwen dat alles goed was. Nu voel ik mijn kindje en met die geruststelling ben ik natuurlijk erg blij.

Ik ga al vanaf week 9 iedere twee weken naar de gynaecoloog en bijna iedere keer is er een   echo gemaakt en natuurlijk even geluisterd naar het hartje.

Ik kan me wel voorstellen dat als je iedere keer 4 of 5 weken moet wachten voordat je weer terug mag komen bij gynaecoloog of verloskundige dat je dan op zoek gaat naar andere manieren.

Veel plezier allemaal.

Miep
(morgen al weer 26 weken)

Terug
Bovenaan