doptone

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb weer even een vraagje.
De nieuwe makrokrant is binnen en daar staat een baby doptone in,
nou heb ik daar zelf nog nooit van gehoord maar misschien hebben jullie er wel al ervaring mee?! Het schijnt een apparaat te zijn waarmee je je kindje in je buik kunt horen.
Ik hoor het graag weer van jullie .
Alvast bedankt.

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Met een doptone kun je naar het hartje van je kindje luisteren.
Ikzelf heb er ook zo eentje als die in de Makro krant staat. Ik heb hem via via gekregen.

Het heeft zo zijn voor- als nadelen. Ik vind het wel fijn om af en toe even te luisteren als ik die kleine wat minder heb gevoeld. Echter moet je je wel bedenken dat het soms kan zijn dat je het hartje niet kan vinden. En je moet wel een beetje weten waar je naar moet luisteren. Het pompen van de navelstreng geeft namelijk ook een soort kloppend geluid. Maar dan zit je dus wel naar het verkeerde te luisteren! Sommige vrouwen kunnen er dus ook van in paniek raken als ze het hartje even niet horen. En dan kan zo'n apparaat dus wel frustrerend zijn!

Ik heb hem gekregen toen ik 19 weken zwanger was en toen vond ik het al aardig moeilijk om het hartje te vinden. Ze zeggen dat je het vanaf 12 weken kunt gebruiken maar dat lijkt me toch erg vroeg.

Dus ik zou even afwegen of jij het een toegevoegde waarde vindt om zo'n apparaat te hebben. Het heeft mij wel wat rust gegeven maar dat kwam omdat mijn zwangerschap erg turbulent is begonnen en ik hiervoor een miskraam heb gehad. Ik was dus erg onzeker en dan is het soms wel fijn om die kleine even te horen.

Groetjes,
Maike

Hoi hoi!

Daar kan je idd het hartje mee horen. Mijn verloskundige raade het af. In het begin van de zwangerschap kan het ook een belasting voor de baby zijn en je moet wel weten waar je naar moet luisteren. Je hoort nl meerdere "klopjes". je eigen hartslag, de hartslag vd baby maar ook de hartklepjes. De kans is groot dat je onnodig ongerust wordt als je bv verkeerd luisterd en het hartje niet kan vinden.
Succes!

Hoi Nathalie,

Ik weet niet hoe ver je bent, maar dat is dat apparaatje waarmee de verloskundige bij elke controle naar het hartje luistert. Lijkt mij wel leuk om te hebben. maar nu heb ik het hele makro krantje door gespit en kan hem niet vinden. Kun je mij vertellen waar hij staat? welke BLZ???

groetjes marieke (24w+6d)

Ik heb hem ook. Ik vind het een heerlijk ding. Nu voel ik de baby iedere avond dus luister ik bijna niet meer met de doptone maar hiervoor vond ik het erg fijn. De mijne heb ik bij kijkshop gekocht voor 40 euro.
Je moet inderdaad niet in paniek raken als je het hartje een keer niet hoort, dat kan.
Als je in paniek zou raken of wat dan ook moet je hem niet kopen.
liefs diana

Hoi Marieke,

Hij staat op de 2e bladzij, maar ik heb even verder gekeken en hetzelfde apparaat is ook bij de kijkshop verkrijgbaar voor 45 euro .

Nathalie

Terug
Bovenaan