doptone

Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een doptone (ik heb die van angelsounds)
Ik ben nu 10,5 week, maar hoor nog niks. Ik weet het, ben errug ongeduldig haha maar had verwacht dat die van ons wel iets van zich zou laten horen

Ik heb tot nu toe alleen maar werkende darmen gehoord volgens mij

groetjes, Renate

volgens mij mag je nog helemaal niet luisteren met zo'n doptone....
Die straling/golven zijn schadelijk voor de kleine vrucht..
volgnes mij   mag je pas vanaf een week of 12 luisteren....

ik hebhet even nagevraagd, maar hij versterkt alleen maar geluid.. er gaan geen stralingen oid richting de baby. Het kan dus niet schadelijk zijn.

Maar heeft niemand nog zo'n ding geprobeerd?

Een vriendin van mij had er ook 1 gekocht toen ze zwanger was, maar de eerste weken hoor je alleen je eigen hartslag. Ik dacht dat je pas rond de 20e week de hartslag van je kindje echt goed kan horen.

Hoi meiden

Mijn zus is verloskundige en gebruikt de doptone niet voor de 10 weken (ook niet bij 9 weken en 6 dagen) omdat er niet aangetoont is wat de straling doet met je kindje. Ook vindt zij het niet wijs om de doptone vaak te gebruiken. Misschien moet je het eens navragen bij je verloskundige hoe zij er achter staat.

Groetjes Jessy

he hallo,

Er komt geen straling vanaf. Dat zou technisch erg raar zijn. Er zit gewoon iets in dat het geluid versterkt, kan dus absoluut geen kwaad. De reden waarom je niet elke dag zou moeten gebruiken is waarschijnlijk omdat je jezelf gek kan maken als je ineens even een dag niets hoort. Dat betekent dan niet dat er iets mis is, maar denken een hoop vrouwen wel..

Niemand verder een doptone gebruikt?

Ik heb de doptone wel een keer gebruikt bij mijn vorige zwangerschap. Zelf werd ik wel nerveus van en heb hem toen ook gelijk terug gebracht na de winkel. Anderen vinden het wel erg leuk en handig.

Toch wil ik even terug komen over de straling echt straling komt er niet vanaf maar, het is niet bewezen dat het niet schadelijk is voor je kindje. Er zit nl een zendertje in die door trillingen het geluid weerkaatst en dit kan  schadelijk zijn als je dit elke dag gebruikt of bij een vroege zwangerschap. Dit heb ik van mijn vk toen gehoord maar ook heb ik het gelezen.

Succes,

Liefs Linda,

Terug
Bovenaan