Dorst en wat dan?

Hallo,

Ik heb een zoontje van 4.5 maand.
Hij krijgt nu sinds kort flesvoeding, 6x 180 ml friso comfort en een keer per dag een fruithapje. Nu heb ik het idee dat hij tussendoor ook dorst heeft.
Wat zou ik hem dan mogen geven? water vind hij niet lekker en begint dan ook echt te kokhalsen. Wie heeft daar ervaring mee, vooral nu we de zomer ingaan.
Alvast bedankt.
 
Hoi Elvera,
ik geef mijn dochter diksap...90ml water en dan 10ml diksap..
de appel/peer vind ze lekker..heb multifruit geprobeert maar die gaat er niet lekker in..is ook wat aan de zure kant..
ik geef niet de 100ml in een keer hoor..laat haar gewoon drinken totdat ze genoeg heeft
wie weet vind jouw kindje dit ook wel lekker als tussendoortje ;o))
Groetejs Debby
 
Leuk dat meer mensen hier "meezitten"

Mijn dochtertje is 6,5 maanden en krijgt bv. Nu had ik ook het idee om haar wat extra vocht te geven omdat ik dacht dat ze daar behoefte aan had.

En inderdaad ze vind het heerlijk.
Nu belde ik het cb over hoeveel cc ze per dag zou mogen.
Wat zeiden ze nou liever niet ze hebben het niet nodig pas als het tussen de 25 en 30 graden is kan je wat extra geven. Maar ben eigenwijs en geef haar het toch omdat ze het zo lekker vind.
Ik geef haar dan maar heel licht dixsap bijna alleen water. Er zit nog geen bodempje bedekt in met dixsap dan vul ik hem tot 150cc water en dat verdeel ik over 2 a 3 keer per dag en dat vind ze heerlijk.

Ik heb ook speciale babythee maar dat moet ze niet hoor bbrrr vind het zelf ook niet te zuipen hoor.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Hier kan ik echt wat mee, ik ga gelijk morgen die diksap proberen. Het hoeft inderdaad maar een bodempje te zijn zodat de watersmaak (geen) er af is.
De rooibosthee heb ik inmiddels ook al geprobeerd maar dat was geen succes.

Het 1e sapje zal ook lukken daar ben ik van overtuigt maar ik vind die dingen zo duur en je moet zo toch opmaken binnen 48 uur. Zoveel drinkt mijn zoontje nog niet. Maar als noodoplossing is het wel een goeie.

Bedankt dus. Elvira
 
Je moet dat 1e sapje ook meer zien als een overgang naar andere dingen drinken. Het is echt alleen bedoeld om je kind te laten wennen aan wat anders drinken dan melk. Dus gewoon eenmaal zo'n 4pak kopen en daarna niet meer.
 
Terug
Bovenaan