Dorst

Hallo medemoeders,

Even een vraagje. Mijn zoontje Jeffrey van nu 7 maanden slaapt geen een nacht meer door. Hij wordt bijna elke 2 uur "wakker" en jammert dan. Hij stopt alleen met jammeren als ik hem wat te drinken geef. Zo te zien heeft hij dan ook echt dorst. Het is niet een paar slokjes. Op het Kdv. vertelde ze mij dat hij hier aan kan gaan wennen en dat hij zo nooit doorslaapt. Ik vind het niet erg als hij een keer per nacht wat wil drinken maar elke 2 uur gaat iets te ver. We krijgen hierdoor chronisch slaapgebrek.

Heeft iemand tips?
Een vermoeide mamma.
 
Hoi

Krijgt hij overdag wel genoeg drinken? En dan bedoel ik niet alleen melk, maar ook water oid. Mijn zoontje drinkt overdag naast zijn melk ook nog rustig 100-200 ml water. Tijdens zijn fruithap of zijn boterham of zijn groente.
Daarnaast kan er misschien ook iets anders zijn, Krijgt hij geen tandjes? Of misschien heeft hij het koud (wij hebben ook een tijd gehad dat ons zoontje steeds wakker werd, toen we een warmere slaapzak gekocht hadden was het in een keer over......).

Succes
Caroline
 

Hoi,

Tja, echt een tip heb ik niet. Maar ik vraag me eigenlijk meer af of je dit ook met jullie huisarts hebben besproken?
En is het puur 's nachts dat jouw kleintje veel wil drinken of ook overdag?
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je kindje echt heel erg veel drinkt het ook wel eens last kan hebben van suikerziekte. Niet dat ik dit echt kan beoordelen maar ik vond het zo extreem  lijken dat jouw kleintje zoveel drinkt, vandaar dat ik dacht aan suikerziekte. Ik hoop voor je dat je gauw andere tips krijgt want ik kan me voorstellen dat je hiet niet erg vrolijk van word.

Veel succes!

Groetjes,

Mon@!     mama van Davy
 
Hoi,

Ik zou ook kijken of hij het niet te koud heeft, dat was bij ons ook het probleem. Mijn dochter gaat snachts op haar ruggetje het hele bedje door en kroop onder de deken weg, nu lig t ze in een combisleeper en het probleem is op gelost.
En overdag meer drinken geven, en als je twijfelt naar de huisarts gaan, beter een keer te vaak heen dat een keer te weinig denk ik altijd maar.

Maaike
 
Hoi,
Tja, 7 maand is de beruchte niet meer doorslapen periode.
Dat hebben wij ook meegemaakt met onze zoon. Hij werd ook ineens een aantal
keren per nacht wakker en wou dan ook het liefst wat drinken.
Wij dachten ook dat hij dorst had. Dat viel wel mee want hij wou eigenlijk alleen
maar weten of wij er nog wel waren en aandacht. Zuigen is voor hem en eigenlijk
voor alle babys het meest veilige gevoel wat er is. Vandaar dat als ze 's nachts
wakker worden ze wel heel graag willen drinken. Als ze overdag buiten de voeding
om nog water of ranja ofzoiets krijgen, krijgen ze echt vocht genoeg binnen.
Wij zijn er die paar weken dat hij niet wou slapen wel steeds even gaan kijken.
Speen geven, over de bol aaien zeggen dat alles goed is en dat hij moest gaan slapen.
Dan jengelde hij nog even door en viel vervolgens weer heerlijk in slaap.
Na een paar weken gaat dit echt weer over. Het is helaas een fase die erbij hoort.
Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel weer lekker door kunnen slapen.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan