Dou kinderwagen of meerijdplankje?

<p>Als mijn 2de kindje komt wordt mijn zoontje 2. Hoe hebben jullie dat gedaan met het vervoeren van de Kids. Duowagen, Meerijdplankje.. Ik heb geeen idee hoe ik dit tegen die tijd het beste kan doen. Iemand tips?</p>
 
Ik lees graag mee:) zelfde situatie. Ik dacht inderdaad óf duowagen (maar lijkt me zonde omdat je al zo'n duur ding hebt) óf meerijdplankje (maar dan zit je kind niet vast dus kan overal heen haha) óf in sommige gevallen als het kan peuter in de wagen en baby in draagzak. Lees dus graag mee voor tips!
 
Ik heb toen een meerijdplankje gebruikt. Zat ook twee jaar tussen mijn eerste en tweede. Super handig vond ik het! Enige nadeel bij ons plankje was dat je niet helemaal recht achter de wagen kon lopen, want daar hing het plankje.
 
Heel persoonlijk, maar mijn oudste dochter was 21 maanden toen haar zusje kwam en we hebben een plankje. Duowagen nooit gemist, blij dat ik daar niet veel geld aan uit heb gegeven. 
Wij hebben gewacht tot de baby geboren was en toen pas besloten wat te doen omdat het zo moeilijk in te schatten is hoe 'groot' je oudste kindje over een paar maanden is. Plankje besteld en binnen 2 dagen in huis. Zo kun je het natuurlijk ook met een duowagen doen, als je besluit toch een wagen te willen. Binnen een week heb je die in huis.
Ondertussen zijn wij 11 maanden verder en zelfs het plankje gebruik ik weinig meer. Mn dochter is nu ruim 2.5 jaar en gaat altijd mee op de loopfiets. Het plankje is voor baby's zegt ze. En ik zou haar echt nooit meer in een wagen krijgen, daar vindt ze zichzelf echt veel te groot voor.
Dus ik was heel blij met het plankje. Het werkte prima en kostte maar €50. Uiteindelijk hebben we 'm maar zo'n 6-8 maanden echt gebruikt. Een duowagen had ik waarschijnlijk de eerste 3 maanden wel eens gebruikt, maar echt niet meer nadat mn dochter 2 jaar was. Was zonde van mn geld geweest.
Maar t is per kind heel verschillend. Sommige kinderen van 3 jaar zitten nog graag in de wagen. Mijn tip: kijk hoe groot/ver je kindje tegen de tijd is als de baby komt. Dan heb je je keuze gauw genoeg gemaakt. Al vind ik persoonlijk dat een duowagen niet echt nodig is met een leeftijdsverschil van 2 jaar.
 
Heel persoonlijk, maar mijn oudste dochter was 21 maanden toen haar zusje kwam en we hebben een plankje. Duowagen nooit gemist, blij dat ik daar niet veel geld aan uit heb gegeven. 
Wij hebben gewacht tot de baby geboren was en toen pas besloten wat te doen omdat het zo moeilijk in te schatten is hoe 'groot' je oudste kindje over een paar maanden is. Plankje besteld en binnen 2 dagen in huis. Zo kun je het natuurlijk ook met een duowagen doen, als je besluit toch een wagen te willen. Binnen een week heb je die in huis.
Ondertussen zijn wij 11 maanden verder en zelfs het plankje gebruik ik weinig meer. Mn dochter is nu ruim 2.5 jaar en gaat altijd mee op de loopfiets. Het plankje is voor baby's zegt ze. En ik zou haar echt nooit meer in een wagen krijgen, daar vindt ze zichzelf echt veel te groot voor.
Dus ik was heel blij met het plankje. Het werkte prima en kostte maar €50. Uiteindelijk hebben we 'm maar zo'n 6-8 maanden echt gebruikt. Een duowagen had ik waarschijnlijk de eerste 3 maanden wel eens gebruikt, maar echt niet meer nadat mn dochter 2 jaar was. Was zonde van mn geld geweest.
Maar t is per kind heel verschillend. Sommige kinderen van 3 jaar zitten nog graag in de wagen. Mijn tip: kijk hoe groot/ver je kindje tegen de tijd is als de baby komt. Dan heb je je keuze gauw genoeg gemaakt. Al vind ik persoonlijk dat een duowagen niet echt nodig is met een leeftijdsverschil van 2 jaar.
 
Tussen mijn kinderen zit 19 maanden. Ik heb een meerijdplankje maar uiteindelijk werd het meestal baby in de draagzak en peuter in de wagen. En als de baby wel ij de wagen ligt, loopt de peuter. Meerijdplankje maar weinig gebruikt. Maar duo wagen had ik helemaal zonde gevonden van mn geld, mn dochter wilde toch t liefst in de draagzak ipv bak. 
 
Ik heb een Joolz en het plankje van Joolz. Ik kan aardig recht achter de wagen lopen. 
Maar je hebt ook plankjes met een stoeltje erop. Een vriendin van mij heeft deze, maar dan wordt je wagen zó lang dat je er echt niet meer normaal achter kunt lopen en je dus continue naast de wagen loopt, dat loopt echt niet fijn en is funest voor je rug!
 
haha grappig! ik zweer namelijk bij de duowagen
er zat 18 maanden tussen. het fijne vind ik dat je ook echt wat grotere afstanden nog kan lopen zonder een vermoeide peuter hahah.
nu zijn ze bijna 1,5 en 3 en nog steeds gebruik ik de wagen in duostand (hij kan ook enkel) nu meer voor als ik boodschappen doe dat de oudste in de winkel even kan zitten (met die corona regels wel handig) en de jongste loopt nog niet ?. heen n terug loopt de oudste gewoon.
 
 
Terug
Bovenaan