Douchen met je baby!

Hoi meiden,

Ik had een vraagje!
Ik wil wat vaker douchen met mijn zoontje. Hij is nu 3 weken oud.
Zijn papa werkt weer gewoon en ik zou het graag alleen willen doen.
Hoe doen jullie dat met afdrogen als jullie beide nat zijn?
Ik bedoel natuurlijk moet de baby gelijk gedroogd worden na het douchen maar om nou zelf een 15 minuten nat en koud te zijn terwijl je die kleine droogt?

Ik hoop dat jullie het wiel hebben uitgevonden want mijn hersenen komen er niet uit!!! hahaha

Gr Amber en Xavio
 
Als je een badje heb. leg je daar een handoek(ken) in en als jullie zo zijn uitgedoucht wikkel je je kleine in nog eens een handdoek en leg je daar erin...
En zo kan je ook beginnen met douchen eerst je zelf zeg maar wassen en dan je kleintje pakken..

Liefs, Jennifer
 
Hoi,
wat je ook kunt doen is de wipper in de douche zetten. Je kleedt je baby uit en legt hem in de badcape in de wipper. Je gaat zelf douchen en neemt hem er op een gegeven moment bij. De badcape laat je in de wipper liggen, en als jullie klaar zijn, kan de baby zo weer de wipper in met de badcape om zich heen. Jij kunt je dan snel even afdrogen en vervolgens je baby verder afdrogen enzovoort. Succes ermee!
Groetjes
 
ja een wipper is inderdaad een stuk handiger als je baby nog zo klein is....mijn dochter is al 9 maanden dus ze zit al zelfstandig, en vind het dan ook prachtig om mama te zien douchen...

Jennifer
 
Ik gebruikte altijd het aankleedkussen, vond ik handiger dan de wipstoel omdat bij de wipstoel de riempjes in de weg zaten. Op het aankleedkussen legde ik een badcape klaar.
Na het douchen legde ik mijn zoontje op het kussen, wikkelde de badcape om hem heen en droogde dan eerst snel mezelf af.

Groetjes,
Helena
 
Wij deden het net zoals Jenny;
Ik legde op de bodem van het badje een dikke handdoek en spreidde één handdoek daarover uit. Mijn zoontje ging dan naakt in het badje, sloeg de handdoek om hem heen. Dan ging ik mezelf douchen. Daarna nam ik hem mee onder de douche. Wanneer we klaar waren, deed ik hem weer in het badje met de handdoek om hem heen. Dan kon ik mezelf afdrogen en aankleden. Daarna droogde ik hem af etc...
Dit werkte prima en deed ik vanaf ongeveer 2 maanden op deze manier (toen had ik "pas" het licht gezien )
Succes!
 
Hallo allemaal,

Wat een ontzettend goede tips. Ik las toevallig deze discussie en ik douchte nooit met mijn dochtertje als ik alleen thuis was, omdat ik niet wist hoe ik dat kon doen. Dankzij deze tips hoop ik dat toch te kunnen gaan doen, want douchen vindt ze nog veel lekkerder dan het badje (en ik ook). Stom dat ik nooit zelf op zo'n idee ben gekomen.

Groetjes,
Lies
 
Terug
Bovenaan