douchen of badderen

Hoi dames,

Mijn zoontje van 4 maanden gilt alles bij elkaar als hij in de douche of in badje moet..
Heeft iemand ideeen of tips om het makkelijker te maken?
 
In ieder geval niet troosten! Dan bevestig je zijn gevoel dat het allemaal vreselijk is...
Misschien een andere temperatuur proberen?
Sommige kindjes willen gewoon iets lauwer of juist iets warmer douchen.
Kun je de badkamer goed warm krijgen?
Nadien de kleertjes/pyjama even op de verwarming of om een kruik rollen, zijn ze een beetje voorverwarmd.
Babymassage in het ritueel meenemen, evt in combi met een cursus?
Of gaan babyzwemmen zodat hij op een verantwoorde manier aan water went?

Heeft hij zowieso een hekel aan omkleden? Of is het puur het water?
Misschien wil hij ook wat meer de regie krijgen, dus niet te ver achterover houden?
Ik noem maar wat hoor, wie weet heb je er wat aan?

Groetjes Sas
 
Misschien een idee om samen met hem onder de douche of in bad te gaan? esmee (16 maanden) wilt ook alleen met papa in bad. als ze alleen in bad zit krijst ze alles bij elkaar
 
Hoi hoi,

Onze man wil ook niet ook niet alleen onder de douche in het grote bad wel maar onder de douche niet. Dus samen onder de douche en alleen in bad of samen met zijn grote broer.
Onder de douche ging hij al mee vanaf 4 weken oud in het kleine badje vond hij niet leuk.
Groetjes,

Miriam
 
gelukkig vind onze dochter het niet erg. maar soms heeft zij ook zo iets van ik wil niet en gilt dan alles bij elkaar. ik kleed haar dan uit en ga onder de douche staan en negeer haar. uit eindelijk houd ze dan wel op met huilen en komt er dan als nog onder staan. ik laat haar ook altijd alles zelf doen, en dat gaat super zo. wij douchen ook altijd samen
 
We douchen gewoon samen en dit heeft ook altijd goed gegaan maar sinds een maand vind ie het helemaal niet meer leuk! We hebben helaas geen bad dus we kunnen niet samen badderen. Ik heb nog een aantal keer het babybadje gebruikt maar dit vind ie ook maar niks. Met de temp van het water heb ik ook wat geexperimenteerd..dit helpt ook niet!
 
Heb je een douchebak? Klein laagje water erin en zelf laten spatteren? Of anders een klein laagje in het babybadje? Wel zorgen voor een lekker warme badkamer natuurlijk... Ben je al eens met het naar het zwembad geweest?

Groetjes Sas
 
Misschien het badderen beperken en hem wassen met een washandje op het aankleedkussen. Wel 1x in de week in bad blijven doen anders wilt hij straks helemaal niet meer. Als hij straks wat ouder is zal hij het vanzelf gaan zien als iets normaals. Het is misschien een periode. Op een gegeven moment krijgen ze een leeftijd dat ze dingen eng gaan vinden. Anders kan je eerst zelf in bad gaan zitten en 'spelen' en dat je man laat zien aan je kindje dat mama het leuk vindt en dat het helemaal niet eng is.

Petra
 
Terug
Bovenaan