Douchen peuter uitglijden?

<p>Hoe voorkomen jullie uitglijden van je kindje met douchen? De tegels zijn min of meer antislip dus een douchemat is extra link omdat die in z’n geheel wegschuift. Zonder is eigenlijk ook een beetje glas voor onvoorzichtigenkindjes. Slipstops een idee? Of iets anders?</p>

Wij hebben denk ik dezelfde soort tegels en leggen wel altijd een badmat in de douche. Deze glijdt niet weg bij ons (infantino bad 2 in 1 mat / opbergmand). Die 'slofjes' kun je inderdaad ook gebruiken. Toevallig hebben wij die ook, maar ons dochtertje draagt die veel bij de opvang. :) Zijn wel antislip in ieder geval.

Ah kun je me vertellen hoe de schoentjes vallen? Ons kindje zit tussen 20-21 in met schoenen, maar die slofjes zitten op maat 18-20 of 21-23.
Heb al meerdere douchematten geprobeerd dus durf het niet meer aan, elke keer 10-20 euro kwijt en nog bijna je nek breken ?

Hier hebben we een voorzichtige peuter. Het is zonder mat oid maar 1x mis gegegaan. Hij weet dat we tijdens het douchen niet rennen etc. Meestal laat ik hem zitten en spelen totdat we gaan wassen. Na het spoelen meteen eruit.

Die van ons is alles behalve voorzichtig en stil zitten is ook niet zo z'n ding ? Waar zit jullie kindje al die tijd op? Gewoon de vloer is denk ik wat koud toch of valt dat mee als het water er al even op staat? 

Bij de Decathlon heb je watersandalen voor 3.99. Deze had mijn dochtertje altijd aan onder de douche. Want ook met rustig blijven staan gleed ze anders uit. Waterschoentjes kan ook.

Terug
Bovenaan