Douchen

Hallo allemaal,

Ik zou graag eens willen weten hoe jullie je kindje douchen. Wij hebben namelijk geen bad, (natuurlijk wel een babybadje) maar omdat mijn zoon behoorlijk eczeem heeft, nemen we hem 2x per week mee onder de douche. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan bij ons op de arm, de een neemt hem mee, de anderpakt hem aan om af te drogen. Maar nu mijn probleem.... hij word zo zwaar! hahaha. En als hij dan een beetje glibberig word, vind ik het echt een beetje eng worden. Nou vraag ik me af hoe jullie dat doen? Gewoon met z'n billetjes op de koude grond?

Groetjes Liff
 
hoi liff,

wij hebben wel een bad, dus esmee gaat bij ons altijd samen met papa in bad.
maar ik weet dat je ook van die badjes hebt die je kan opzetten voor als je geen bad hebt.
weet zo niet hoe ze heten, maar dat weten ze vast wel bij een babywinkel.
 
hoi liff,

wij hebben wel een bad, dus esmee gaat bij ons altijd samen met papa in bad.
maar ik weet dat je ook van die badjes hebt die je kan opzetten voor als je geen bad hebt.
weet zo niet hoe ze heten, maar dat weten ze vast wel bij een babywinkel.
 
Hoe oud is je zoontje? Als hij kan zitten dan kan je hem op de grond zetten. Als je even de warme douche aan zet is de grond ook niet zo koud meer.
Je kan hem ook in een badzitje zetten, zo'n stoeltje met ring ervoor. Die zijn eigenlijk voor in bad, maar kunnen ook op de douchevloer vastgezet worden met de zuignapjes.
 
Hoi,
Wij hebben een antislip matje van de hema, ideaal, in de douchebak glijden ze namelijk sneller onderuit, dus dat zou een oplossing zijn!
Kunt ze trouwens gewoon wassen op 40gr.

Gr MJ

Gr MJ
 
Hoi,
Wij hebben een antislip matje van de hema, ideaal, in de douchebak glijden ze namelijk sneller onderuit, dus dat zou een oplossing zijn!
Kunt ze trouwens gewoon wassen op 40gr.

Gr MJ

Gr MJ
 
Ik las toevallig op deze site pas geleden dat het niet uitmaakt of je je kindje in bad of onder de douche doet. (http://peuterkleuter.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Psyche/Gezondheid/Badderen-met-beleid.htm).
Ik deed m'n dochter gewoon in bad toen ze te zwaar werd om te tillen. Nu is ze 22 maanden en gaat ze al tijden weer onder de douche. Zittend op de grond. Dat gaat prima.
 
Loïs gaat gewoon nog zittend in het babybadje... ze is nu 14 maanden. Ze heeft ook wat eczeem, maar ik zou niet weten waarom ze dan niet in bad mogen. Je moet alleen zorgen dat het water niet te warm is. En ik gebruik altijd badolie van Kruidvat, dat lost lekker op en de huid droogt er niet van uit. Ik zet het badje in het grote bad, dan kan ze zoveel spetteren als ze zelf wil en ik kan met de spoeier haar haartjes goed doen.
 
Terug
Bovenaan