Douchen

Beste ,

Ik weet niet of iemand me kan helpen maar ik probeer het maar;

Ik heb twee zoontjes van bijna 5 jaar en 2 jaar oud.
Zodra ik aangeef dat ik de haren ga wassen als ze in bad zitten dan begint het gezeur.
Ik wrijf rustig de shampoo in hun haren... Waarbij ze allebei al aangeven dat ze het volgende
Stapje van haren wassen niet leuk vinden. Eenmaal de douche aan gillen ze het beide uit.
Eind resultaat; 2 overstuurde kinderen, 1 zeiknate mama.

We hebben ze als baby nooit meegenomen in de douche; Vond dat eng.
eenmaal groter probeer ik langzaam aan eerst het beentje onder de douche en zo verder.
Maar ik heb geen idee waar deze heisa vandaan komt en om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe
Ik dit moet aanpakken.

Graag jouw input voor deze natte strijd.

hoi delvie,

ik heb een dochter van 22 maanden, maar bij ons is het geen probleem (nog niet).
wat je misschien kan doen is zelf wat shampoo op hun handen laten doen en het ze dan zelf laten insmeren en later met bv een bekertje oid zelf laten uitspoelen.
wellicht dat dat helpt

succes ermee

Mijn dochter van 2 vindt haren wassen ook helemaal niet leuk.
Ze gaat al vanaf ze een paar dagen oud was, mee onder de douche, dus daar kan het niet aan liggen.
Onder de douche haren wassen lukt meestal nog wel aardig, hoewel ze dan ook gaat piepen, maar in bad sla ik het meestal maar over. Dan gaat ze staan en krijsen. Niet echt handig.
In de douche laat ik haar trouwens altijd op de grond zitten met haar eendjes en badpuzzel en potjes. Dan zit ze lekker te spelen terwijl ik me gewoon kan douchen. alleen voor het haren wassen, til ik haar even op.

Wij gaan een keer in de week met z'n allen in bad, en daarbij wassen we de haren van onze dochter (2 jaar en 3 maanden), hierbij laten we haar dan drijven om de haartjes uit te spoelen. (bij baby/peuter zwemmen gaan ze ook altijd even drijven) en dit werkt dan prima. Ze houdt ook totaal niet van douchen, en ik vind haren wassen onder de douche ook lastig. Ze heeft veel haar, dus het duurt wel even voor je klaar bent met uitspoelen, maar tweee keer langzaam tot tien tellen helpt wel.

Wat ik wel eens gedaan heb is de haren uitspoelen met een bekertje in plaats van de douche. Eventueel kan je van te voren een emmer met schoon warm water klaar zetten zodat je niet het al vieze badwater over hun schone koppies hoeft te gieten.
Het was geen wondermiddel maar het werkt een stuk beter dan de douchekop want die maakt herrie en zodra mn dochter dat geluid hoort raakt ze al overstuur!

Vaak geef ik haar ook een droog washandje die ze voor haar ogen houdt. Dat vindt ze zo interressant dat het ergste al voorbij is voordat ze bang wordt.

hey delvie

mijn dochter van 2 vond toen 1 jaar geleden het ook niet leuk om haar haren uitspoelen.ze gilde het uit en ze maakte alles zeik nat en ik was ook zeik nat.
zelf heb ik geen bad dus ze stond met 1 jaar al onder de douche.ik heb van die wandfiguurtjes gekocht.en ik heb een emmerje met een gietertje en wat andere speelgoed in de douhe staan,dus kort om maak ik er een gezellig spelletje van.dat werkt bij ons perfect.als ik nu het woordt douche zeg,dan weet ze niet hoe vlug dat ze bij de trap moet komen.ik zou zeggen probeer het ook eens met wat speelgoed.

gr peggy

ze vinden dat water in hun ogen natuurlijk niet zo fijn
wat je kan doen is een washandje op hun ogen doen
of een speciaal douche petje kopen
dat is een petje met een grote klep aan de voorkant zodat je gewoon hun haren kan uitwassen zonder dat het in de ogen komt...

Terug
Bovenaan